PrinsesseVogA Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Lilletutta på 2 år har ei farmor og en farfar som hun er veldig glad i. Og før pleide de å ha tid til henne, men nå hverken ser eller hører vi noe særlig fra de. Og hvorfor? Vel-sambo har en bror og selvfølgelig dama til broren, som har fått seg ei jente også. Hun er nå 1,5 år, men siden den jenta var litt før 1 år, så har besteforeldrene passet henne HVER søndag til onsdag,+ ekstra inni mellom. Og nei-ikke bare passe noen timer, men fra søndag ettermiddag, og 24t i døgnet frem til onsdag kveld...!!Faren til jenta jobber noen dager borte hver uke, men mora jobber bare man-tirs-ons, og alle dagene fra kl 9-15. Og jobben hennes ligger hele 10 min fra besteforeldrene. Men hun leverer jenta om søndagene altså, fordi det er aaaltfor tidlig å levere henne kl 08.30 om morningene, og aaaltfor liten vits i å hente henne kl 14.15-fordi da er det jo så lite igjen av kvelden..?!Også skal de jo uansett passe henne dagen etter, så da kan hun likevel bare være der konstant...??Så det er hun altså. Og hverken svigermor eller svigerfar er helt friske. Svigermor har kraftig kols som bare blir verre og verre, og er veldig "svak" pga det. Makter ikke gå noe særlig. Svigerfar hadde sitt 2. hjerteinfarkt for kort tid siden, og går konstant på medisiner. Så den lille energien de har til overs tømmer de altså på å passe den jenta. I tillegg passer de henne inni mellom i helgene så foreldrene skal få fri...!? For all del-opp til besteforeldrene å kunne si nei til dette, men det gjør de ikke så lett, for denne sønnen deres(altså faren til jenta) har også barn fra tidligere hold, og HVER gang besteforeldrene "gjorde" noe med barna som han ikke likte,(f.eks ga snop,kjøpte leke selv om det ikke var bursdag o.l) så truet han de med at de aldri mer skulle få se barnebarna..!!Og inni mellom ble det alvor, slik at de ikke fikk sett ungene på lenge. Så nå gjør de alt de blir spurt om-i redsel for ikke å få se den jenta. Jeg har prøvd og hinte litt til svogeren min at kanskje foreldrene hans blir slitne av å ha jenta hele døgnet-de er jo snart 70 år begge to, og lille jenta er fremdeles oppe flere ganger hver natt. Men han skjønner jo ikke noe av det.. Så nå har det blitt sånn at besteforeldrene ikke har overskudd til å ta kontakt med oss og vår lille jente(vi venter forøvrig nr 2 om ikke så mange mnd), og jeg klarer bare ikke å se svogeren min og dama fordi jeg koker innvendig..
Northernlights Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Høres ut som om de blir brukt. Og at de er utslitt er jo ikke rart, og kanskje er de deprimerte over sykdommer og alt mulig annet i tillegg? Da er det ikke energi igjen til dere,kanskje? De høres utnyttet ut, men jeg kan ta feil. Kanskje du skal ta deg flere turer hjem til dem, så får de litt hjelp,kanskje? Uff,det der hørtes ikke mye bra ut. Besteforeldre skal ikke utnyttes sånn!
* 5 om dagen * Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 ja, jeg mener du har grunn til å bli sint/skuffet. Men jeg skjønner også at besteforeldrene ikke tør annet... men å finne en måte å få de til å skjønne at det blir litt vel mye, det er ikke lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå