Gå til innhold

har dere lest om os på 11533 kr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wow:) Det blir etterbetalingen sin, det;)

Skrevet

Jippi :D Hvor lenge er det vi får etterbetalt fra igjen?

Skrevet

Så vi får altså 1233 kr mer i mnd? Hva med vi som ikke har full os, får vi like mye ekstra i mnd?

Skrevet

I juli får vi etterbetalt for mai og juni, så kommer den nye satsen i tillegg for juli, da:) så det blir 10300 + 1233+1233+1233=13999,- i juli;)

De som ikke har full OS, må regne ut på nytt etter inntekten, så de får ikke samme summen....

Skrevet

såå flott!!dette var kjekt lesning;) hehe

Skrevet

Ååå det var fint å lese=)

Da håper jeg at nav har ferdigbehandlet søknaden min om full os igjen.. Hadde siste vakt i april.. Så jeg får jo etterbetalt for det også..

Noen som vet om hvis de ikke har ferdigbehandlet søknaden min om full os neste mnd. Noen som vet om jeg da får etterbetalt i august da (når det gjelder den nye satsen)?

For de etterbetaler full os fra jeg hadde siste vakt. Men de hadde en behandligstid på opptil 3 mnd. (august for min del). At det da blir regnet det nye beløpet fra mai på meg også?

Hehe det ble kronglete forklart.. Noen som forsto? =P

Skrevet

jada, det får du:)

Skrevet

åj men det har jo vært så mange her som mente den skulle opp til ca 10800? hva var det for noe da?:)

Skrevet

10 800 er de 5 % som grunbeløpet økte. det som skjedde var at de ikke bare økte grunnbiløpet.

når man regner ut os renges det ut i fra grunnbiløp gannger 1.85 (tror jeg), men så skulle rereringen beskjempe fattigsom og sa at os skulle regnes ut i fra grunnbiløp ganger 1,93

Skrevet

aha skjønner litt mer nå;) ja ja da skal vi kose oss litt i juli da!!!!

natta:)

Skrevet

Hmm.. merkelig at jeg fikk brev i dag (ang. at jeg skal gå over på full os, har hatt redusert frem til i dag):

"Overgangsstønaden utgjør 10.831 kroner i måneden". Dårlig at de ikke er oppdatert da..

Skrevet

hm det er rart da...jeg syntes det høres litt mye ut at den skal gå opp med 1233 kr...

Skrevet

Enn får bare vente til utbetalinga kommer ,så får vi se hvor mye Os har økt :) Ikker verdt å glede seg for mye enda :)

Skrevet

aleneforeldreforeningen er en temlig seriøs forening, så jeg blir veldig overasket om de sier noe slikt feil.

Skrevet

Regner med det er riktig =) Sikkert bare nav som roter da, er jo ikke første gangen.. Men litt merkelig var det. Brevet er datert 30.06.08..

Skrevet

hm.. murlig jeg er treig nå, men hvor står det 30.06.08?

Skrevet

På mitt brev fra nav;) Tenkte kanskje det hadde noe å si.. at de ikke praktiserer den nye regelen før fra den og den dato.. jeg vet ikke:p

Skrevet

åå.. hehe... nei du får de ikke enda. det må etterbetales. tar nok litt tid. juli eller august kansje. folk jobber ikke raskt på nav... hehe

Skrevet

Nei, vet at jeg ikke FÅR de enda.. Men fikk jo brev om at eg hadde fått innvilget full os (hatt redusert nå), og da sto det at den utgjorde 10.831 kroner ;)

Skrevet

hm... men den artikkelen på aleneforeldresiden er skrevet bare 3 dager får.. så kanskje de på nav ikke har fått det med seg enda? aner ikke. vil bare ikke at aleneforeldreforeningen skal ta feil... hehe

Skrevet

Ikke jeg heller :D:D De har helt sikker rett! :) Kanskje nav forholder seg til gamle takster helt til første utbetalingen, selv om min første utbetaling med full os i praksis blir etter ny takst.

Skrevet

takk :-) noe serlig sikkrere kilde en rereringen kan vi ikke få... hehe

Skrevet

SUPERT!! :D Da gleder vi oss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...