Gå til innhold

Er det vanlig å ta ferieukene inni permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt det, men så blei mannen så møkksur for da taper vi penger.. gjerrig han ja :(

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere taper vel ikke penger på det? Du får full lønn i ferien i motsetningen til å få foreldrepenger 80% (hvis du ikke har valgt full dekning, da).

Skrevet

Taper i forhold til hvis jeg ikke tar ferie i år, for å spare inn at jeg ikke får noe særlig feriepenger neste år... hvis du skjønner, litt vanskelig å få formulert meg merker jeg..

Skrevet

Hmm.. Når jeg tar ferie får jeg da ikke en krone!!

Mange her i landet som ikke har betalt ferie vet dere...!

Skrevet

Det er jo vanlig hvis man vil at far skal ha fedrekvoten mens mor fremdeles er hjemme på ferie. Hvis ikke, tar fedrene den når mor er tilbake i jobb. Så da kan du jo spørre mannen din hva han har lyst til.

Skrevet

Jeg har flyttet en ferieuke fra i år for å kunne ta 6 uker, vi skal til SørAfrika når far har permisjon. Siden (for oss) dette er det eneste mulige tidspunkt for far å ta fri, så innebærer det heller ikke noe pengetap. Alternativet ville vært at han ikke tok fri før lenge etter min permisjon var slutt.

Jeg skal ha min ferie midt i permisjonen, og har disse seks ukene betalt.

Hadde du tenkt å ta ferie når han har permisjon?

Og hvorfor har du ikke feriepenger?

Skrevet

Ikke alle får full lønn i ferien, jobber man privat får man feriepenger+lønn samme mnd. og da har man "ulønna" ferie når man først tar den ut. Vi kommer også til å tape mye penger på å ta ut ferie i permisjonen, men jeg kommer til å ta ut de 2 ukene jeg har tilgode i år før nyttår, og ta 3 uker til neste år før far tar sin del av permisjonen. Så blir det litt fordelt, slik at vi ikke blir raka fant. Så får jeg heller prøve å spare feriepengene litt slik at det er litt penger å ta av. Men kanskje det går ann å stoppe permisjonen flere ganger, slik at du kan ta 2 uker her og ei uke der? Har ikke undersøkt dette. Da taper dere ikke så mye penger av gangen.

Skrevet

Her har vi gjort det sånn at jeg tar en del permisjon og så ferie, deretter tar mannen min ferie og resten av permisjonen. PÅ den måten får vi vært hjemme i 13,5 måneder (ca. halvparten hver).

Det vi taper på det er at vi ikke får ferie sammen i år.

På mange arbeidsplasser må man ta ut ferien, og vi ville heller spre ferien slik at mini er godt over et år før hun begynner i barnehage.

Skrevet

Hadde tenkt å ta ferien i permisjonen for å drøye den ut litt, har faktisk ikke kommet på at det går an å ta den samtidig med fars perm.. Det kunne jo vært en ide.

Og jeg får lite feriepenger neste år fordi jeg iår har vært sykemeldt nesten hele tiden før jeg gikk ut i permisjon, og nav betaler vel bare for de første 12 ukene eller noe sånt..? Blir merkbart mindre enn de 35 000 jeg fikk iår vil jeg tro, uten at jeg har regna på det..

HI

Skrevet

Jeg vil fraråde deg å ta ferie sammen med fars permisjon. det er stor forskjell på at far er alene hjemme og at han er hjemme sammen med deg. Etterso du har vært hjemme først, kommer sikkert alt til å falle på deg og mannen din vil bare være din assistent.. Han kommer til å ha ferie, du kommer til å slite deg ut som vanlig.

La mannen klare seg sjøl! Da først lærer de å ta vare på barn og de ser hvor slitsomt det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...