Gå til innhold

Amming og tid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange beskriver dagene etter fødsel som evig amming... 12timer i døgnet og slik. Er det slik for alle? Eller er det lov å håpe på at jeg har tid til noe annet enn å amme og sove også i starten?

Noe jeg kan gjøre for at det skal gå lettere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følte jeg satt ute med puppen bestandig, hun ble jo aldri ferdig følte jeg og når hun først var ferdig så var hyl, grin, skrik og amming igjen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg forventet det verste og heller bli positivt overrasket, barna er som natt og dag og man vet desverre aldri hva man får før de ligger der i armene på deg.

Det du kan gjøre for å gjøre det lettere er :

-Huske å alltid legge deg å sove når baby legger seg

-La huset fare sin egen sjø til du har kommet inn i rutiner.

-Ta imot alt det du kan av hjelp, aldri takk nei første tiden.

-Hvis du får en vanskelig baby ikke arranger no selskap osv.

-Hvis du ikke er alenemor men derimot har samboer: Be han ta baby ut på trilletur innimellom så du kan sove litt.

Skrevet

Tror bare du må være innstilt på å ta ting som de kommer... Ingen fasit på dette.. Jeg opplevde ikke dagene etter fødselen som "evig amming", men hadde ikke overskudd til å gjøre så mye annet. Kroppen gjennomgår mye som må bearbeides... Og det er utrolig hvor mye tid et lite menneske kan oppsluke - når jeg ikke sov, ammet, spiste, dusjet, skiftet bleier, vasket klær, kunne jeg sitte med det lille nurket på brystkassa og bare være i nuet... rart...

Skrevet

Hei.... det er nok ikke slik for alle, men den første tiden sammen med barnet ditt, er så veldig viktig. Dere to skal bli kjent og hvis den lille er urolig, er det jo naturlig å legge ham til brystet, der er det trygt og varmt for han, og dere kan slappe av litt begge to...

Jeg vet ikke hva du ønsker å få tid til i starten, men det kan godt hende at du helt frivillig , synes det å tilbringe det meste av tiden med din lille gutt, med amming, stell og trilleturer.

Nyt det hvis du kan leve litt langsomt, det er deilig....

Når man kommer hjem til 5 andre barn, er ikke det mulig....på samme måte i all fall.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...