gullegget Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 06.15 Søndag 22 juni sto jeg opp med ungene. Følte at jeg tisset på meg. Skiftet klær og tok på truse innlegg. Gikk noen minutter, så måtte jeg bytte innlegg. Luktet på det, og syntes det luktet surt. Har ikke kjent lukten av fostervann før. Men syntes alle har sagt at du kjenner det på lukta. Jeg gikk da helt fram til 13.30 å trodde at jeg tisset på meg. Ringte føden å lurte på om det kunne ha skjedd noe med urinblæra siden jeg lakk hele tiden. Hadde da brukt over en pakke med bind og flere skift. Ho sa jeg fikk komme ned en tur. Sa til mannen min at jeg dro ned å sjekket, men han ville være med. Så vi fikk noen til å komme å passe ungene. De klemte så vidt på magen og så med en gang at det var fostervann som sildret. Jeg ble SÅ lettet, så for meg et liv med sildrene urin og tena bleier:( For det som rant ut av meg luktet ikke søtt!! Lå med registrering i 30 min, fikk akupunktur. Hadde ikke rier så vi ble sendt hjem, og skille være tilbake 08.00 mandag 23 juni. Dro hjem, gikk en veldig kort tur, var kliss våt til knærne etter 5 min.. Spiste biff, drakk ett glass rødvin, mannen min masserte punkter på bena, stimulerte brystene. Ingen rier. La¨meg tidlig. Ble en laang natt, med lite søvn. Tenkte på alle fødsel historier om igangsettelser. Halv fem sto jeg opp, farget vipper og bryn, dusjet, ringte føden gråtende med mange spm. La inn ett innlegg her. Så fikk jeg sovet 30 min før vi skulle dra. Ankom føden 08.00, ble lagt i registrering med akupunktur på fødestua. Jordmora ville at vi skulle prøve å få i gang rier. Hadde 3 cm åpning men livmortappen var litt bak og ca 1 cm lang. Hadde vannblære under hodet, så da hadde det gått hull i fosterhinna lenger opp. Gubben tulla med at han prøvde å klore seg ut. Også ble han født med lange negler:)Pumpet meg i 30 min og gikk en tur uten hell. Så da ble det drypp. Begynte 9.45, begynte raskt med rier. De kom ofte og var korte. Spiste litt og drakk kaffe, sendte litt meldinger. Etter ett par timer ble riene sterkere, måtte puste meg igjennom de. Han kom ut med ene armen først så han var litt ekstra tung å presse ut. fødselen tok 1,5 time fra 4 cm til han var ute 14.00. Nydelige Torben ble født 23.06.08 med masse mørkt hår, 4040 gram (akkurat like mye som ene broren) 36 cm rundt hodet og 52 cm lang. Han gapte etter pupp med en gang, og er en ordentlig puppe gutt:) Så jeg hadde ikke noe å grue meg til når jeg skulle settes i gang! Nå bare koser vi oss alle fem:) Lykke til videre jenter:)
lip smacker Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Gratulerer med gutten.Nydelig navn dere har bestemt dere for:-) Lykke til med baby i hus.Heldiggriser;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå