Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Har en liten følelse av at når man prøver på sitt første barn, så er det mer hemmelig enn når man prøver på nr 2? (og videre) Da er det liksom forventet at nr 2 kommer om 2-4 år på en måte.. Hva mener dere?
Mille** Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Tja, her var det hemmelig med nr 1, men det var vel mye pga at vi var så unge og forholdet var rimelig ferskt. Nr 2 kunne jeg ikke vente nesten med å fortelle om, men det var ingen som forventet at det skulle komme flere etter 2-4 år. Gikk 7,5 år før vi fikk nr 2.
Sånn kan det gå Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Har aldri fortalt noen at vi var prøvere, hverken med nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 eller 8. Kan ikke skjønne at det er noe noen andre har noe som helst med jeg for min del.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Litt både og for vår del. Meningen å holde nr 1 hemmelig, men så begynte jeg å spy med en gang jeg fikk pluss på testen, så da var det jo ikke akkurat noe å skjule lenger (ble sykemeldt og var helt kake). Denne gangen er det prøverør så da ble det egentlig enda viktigere å holde det hemmelig både siden vi har prøvd så lenge og føler mer på at det ikke er noen selvfølge at det ender opp med en sprell levende baby. Men på den annen side så er det flere som vet at det er prøverør (nærmeste familie + de som "må" vite på jobb) så flere er egentlig involvert denne gangen - til tross for hva vi tenker innerst inne. Ifht hva "verden" forventet av oss når førstemann ble litt større så var jo den der og maste noe inni hampen så frustrasjonen da var jo stor når det tok over 2 år med prøving og et prøverørsforsøk før det i det minste ble en positiv test. Så sånn sett var det jaffal mindre hemmelig for verdens del. for så mye mas var det ikke på forhånd med nr en til tross for at vi hadde vært gift noen år før hun ankom...
mamman til to gutter Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Det er vel fordi man når man prøver på nr1 ikke aner om man i det hele tatt kan bli gravid, mens når man prøver på nr2, hvertfall vet om man ble gravid med en gang eller om man holdt på i flere år med nr1. Var kun en som visste vi prøvde med nr 1 (selvom flere mest sannsynlig hadde mistanke) og tror nok ikke vi kommer til å fortelle det til så mange når vi begynner prøvingen på nr2 heller. Men som du sier, så "forventes" det etter 2-4år, så regner med at hvertfall de nærmeste vennene mine kommer til å spørre etterhvert og jeg klarer nok ikke late som ingenting når prøvingen har begynt:-)
Mille** Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Prøver ja!! Nei det fortalte vi ikke til noen, prøvde bare med nr 2 da. ;o)
SkravleFruen Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Mini er straks 3 år, og det mases i øst og vest om ikke nr 2 snart er på vei.. jeg har blånektet hele veien, og sagt at slikt skal vi vente med en stund til.. nå er spiren på plass ..hihi.. men jeg følte større behov å "annonsere" det første gangen.. enn nå... nå har jeg jo allerede avkreftet det offentlig en milion ganger de siste ukene...
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Nr 1 var ikke planlagt og nr var det ingen som visste at var i tankene våre engang før jeg var 1 uker på vei ville ikke ha det presset med at alle skulle vite hvor lenge vi prøvde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå