Gå til innhold

hvor lang ferie har dere som jobber deltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg jobber regnes dager jeg har fri også som feriedag. Jeg jobber mandag, tirsdag og fredag, men onsdag og torsdag må jeg også bruke feriedager. Mens en annen jeg kjenner hun jobber 50%, hun jobber annenhver uke, og skal ha 4 ukers ferie, og hun får da fri i 8 uker. Hva er riktig egentlig? Vi jobber begge i samme kommune, og det må da være noen felles regler for dette? Finner ikke noe på nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan jo ikke være slik at man kan får lønnet fri i 8 uker om man jobber 50% og har rett på 4 ukers ferie.

om du har jobbet 50% har du 50% lønn. det blir brukt opp like fort som om du jobber 100% med 100 % lønn.

hva med de som jobber 20%, de kommer seg jo aldri på jobb pga evig lang ferie... hehe

men ulønnet fri kan de fleste få om det fins folk som kan ta vaktene til den som er borte

Skrevet

...ja skjønner poenget og er enig, men stusset bare her om dagen at hun som jobber annenhver uke har altså fri i 8 uker. HUn bruker kun ferie de dagene hun faktisk skulle vært på jobb, 4 av disse ukene har hun jo fri uansett.

Skrevet

Men dersom hun jobber annehver uke og deler opp ferien sin, så kan hun jo i praksis få åtte uker ferie.

Men enkelte arbeidsgivere krever at man må ta minst tre uker sammenhengende og da blir de opprinnelige fridagene også inkludert i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...