petite fleur Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Grønnsaker i alle varianter. Noen ganger flesker jeg til ed fullkornsris eller -pasta.
Gjest -<<- Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Vi spiser forsåvidt både ris og pasta, dog helst i fullkornsversjoner og ikke så voldsomt ofte. Potet en gang eller tre i skuddåret. Men ellers går det mye i salater og stekte/kokte/woka/mosa grønnsaker av ulikt slag. Også noe cous-cous, bulgur, quinoa, linser, bønner etc.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 spiser det bare ikke..... Mye grønnsaker i stedet.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 for min egen del; de aller fleste grønnsaker som ikke vokser under jorden. hva smaker det egentlig av poteter? ikke så mye. ikke av ris heller. Det er alt det du har ved siden av som smaker.
Gjest -<<- Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Kvasi-korn. "Inka-indianerne i Andesfjellene har dyrket quinoa i over 5000 år, og quinoa er blitt kalt både ”moderkorn” og ”superkorn” fordi det er så utrolig næringsrikt. Det inneholder blant annet dobbelt så mye protein som ris. Det er også en god kilde til fosfor, jern, magnesium, vitamin A, E og B. Quinoa inneholder dessuten mer sunt fett og kalsium enn de fleste andre korn. Quinoa er fra naturens side helt glutenfri og kan derfor trygt brukes også av deg som har glutenintoleranse. I likhet med bokhvete og amaranth, er quinoa botanisk sett en frøplante - ikke en kornsort."
*Minnie Mus* Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 nå elsker jeg ris, brød, pasta og poteter da. Ikke fordi det smaker så godt, men fordi jeg synes maten blir mye mer helhetlig. Men har vært på ketolyse kuren i over to uker nå og er forbauset over hvor enkelt det er å skippe de tingene der. Gått ned 5 kg (som selvf kommer tilbake igjen hvis jeg begynner å spise som jeg gjorde før.) Har Er så opplagt for tida, sikkert fordi jeg er i ketose, så synes det er verdt det. Spiser litt grønnsaker, men som oftest pleier jeg å lage taco med kjøttdeig, ost, rømme og litt løk. Eller grille kylling i små biter med egg og bacon ved siden av. Osv... Er mange muligheter, men jeg er litt kjedelig i matveien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå