Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 når han blir sint, irritert eller ikke får viljen sin. Prøver å forklare at han får ikke lov å slå for dette er vondt. Men enten så slår han enda mer eller bare ler. Er ellers en topp herlig fyr, som bare er god. Any good advice??
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Nei, har ingen råd, men tar gjerne i mot. har en sånn en her i huset også!
DoubleTrouble Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Hei! Har du en ettåring som slår, kan du prøve og ignorere den uønskede atferden hans og heller rose han for det positive han gjør. Prøv og ikke si næi hele tida, da blir det så mye negativt mot han og han vil bare gjøre det ennå mere. Ettåringer forstår jo ikke så veldig mye hva som er rett og galt ennå, men ta han bort fra situasjonen uten å si noe og trøste heller den personen som blir lei seg.
Isj07 Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Hei! Jeg synes å huske at jeg hørte en gang at man kan vise barnet hvordan det skal være "god" mot den personen det slår i stedet. Altså at du sitter ned på kne slik at du kommer i samme høyde som barnet, si noe sånt som "være god med mamma/ kose med mamma" og ta hånden til barnet og vis hvordan det kan stryke deg på kinnet. Jeg har ikke prøvd det selv da:)
DoubleTrouble Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Ja, det kan man også gjøre Isj07. Veldig fint.Det fungerer.
ifie Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Kanskje det passer godt å innføre ordet "au" eller hva man ønsker å bruke (Om det ikke allerede er i bruk, da ). Jeg leste at det er lurt å sette ord på når ungen får vondt, slik at h*n senere assosierer ordet med smerten. Det jeg leste dreide seg om å lære ungen og ikke røre f.eks ovnen, men jeg vil tro det samme gjelder her og!? Hvis man sier "AU" og viser at man får vondt når ungen slår hjelper det kanskje? Dette har jeg ingen erfaring med, altså!
Kjærringa mot strømmen Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Har god erfaring med det Isj07 sier. Ta hånda til barnet og stryke over kinnet og si; Nei, bare kose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå