Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Drakk på fest igår, masse.... tok graviditetstest idag, og den var veldig positiv... hadde siste mens 21, mai, så ut fra mine beregninger betyr det at jeg er omtrent 5 uker på vei... Livredd nå for at denne kvelden kan ha skadet spiren i magen...:/ Vet at dette er et vel omdiskutert tema, men er det noen som har erfaringer de vil dele??? *nervøs*
☆Anonymia☆ Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 ta det med ro,de fleste gjør noe sånt i begynnelsen.. går nok bra =)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Det går sikkert bra... men du burde vel testet FØR du gikk på fest om du prøver å bli gravid... Men som de sier så har de fleste barn vært gjennom en fest uten at mamman visste hun var gravid.. særlig de som ikke er planlagt...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Heisann. Kan dele med deg min erfaring. Mitt første barn kom selv om jeg gikk på p-piller og jeg hadde jo aldeles ikke forventet at jeg skulle bli gravid (ganske selvfølgelig) Og den gang når jeg var 21år så var det fest og morro som sto på planen... vertfall noen år til, så ved hver anledning en hadde var det fart å fest. Hadde meg en hel helg.. fredag&lørdag på kanon fylla meg hæla i taket osv!! Og ops..... søndagen kom ikke mensen og tok test mandagen og jaggu meg... her var det så positivt som overhodet mulig!! Og jeg har fått en velutviklet sønn som ikke finnes en skavang på. Du deler ikke blodomløp med barnet før du er 5 uker på vei, så dette skal du si til legen din. Men kan neste garantere deg at du får til svar at dette går helt fint, ingenting å bekymre seg over=) Lykke til=)
☆Anonymia☆ Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 gjorde forresten det samme selv,mange helger...visste det ikke da.. min friske 1 åring ligger å soveer nå =)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Det gjør ingen ting, så lenge du ikke drikker mere nå.. Jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var over 3 mnd på vei. Og jeg festet ikke lite for å si det sånn..Men hun er nå snart 2 år, å ingen ting i veien me henne..Så dette er ikke noe å bekymre seg over. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Trur du kan slappe helt av. Utrolig mange drikker før man vet man er gravide..selv gjort det. Så er ikke egget tilknyttet deg før du er 6 uker på vei mener jeg på..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Tusen takk for alle svar:! Burde testet før jeg dro på fest ja, men hadde ingen test tilgjengelig, skulle være edru på festen, men falt etterhvert for fristelsen da det var gratis alkohol og jeg antok at jeg ikke hadde blitt gravid så fort. 2 drammer ble til ganske mange flere, og så var vi igang...:/ Ble litt satt ut da jeg fikk testet idag.... At ikke vi deler samme blodomløp har vel strengt tatt å si?? vi tar jo folat pga lille spiren, alt går videre til den lille. Mener å ha lest det et sted... Uff, blir tidlig UL på meg, og håper alt har gått bra. INGEN god følelse idag;o(
Tommage♀♂ Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Nå skal jeg være moralens vokter her og spørre hvorfor du testet dagen etter en fest, og ikke FØR fest om du mistenkte graviditet? Men uansett; gratulerer=)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Fordi jeg ikke hadde test, men fikk en av søsteren min idag da jeg fortalte at jeg var litt bekymret...Så da ble det sånn. Igjen, tusen takk for svar! Det hjelper å høre om andres erfaringer og opplevelser.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Jeg var i syden i en uke før jeg visste at jeg var gravid. Drakk hver dag der nede. Ble ikke møkkings, men var jo beruset. Skulle ha mensen dagen vi reiste hjem. Den kom jo ikke, tok test når jeg kom hjem og var gravid, da 4 uker på vei, begynte på min 5. uke. Jeg sa dette til legen min og han bare feide det vekk. Ingenting å bekymre seg for. Min sønn er ett år og helt frisk!! Leste også at 50% av alle gravide drikker alkohol før de vet at de er gravide. Så lenge det er så tidlig i svangerskapet,( tror kanskje det er før uke 6??) så deler ikke mor og foster blod (var det sånn) så det er ikke så farlig da. Gratulerer og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå