Gå til innhold

Ketolyse- hva er din beste oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost, lunsj, middag, kvelds.. Alt mottas med takk:)

Har gått på det en mnd før, og nå skal jeg begynne på igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

middag:

stek masse kylling i biter og legg det i en ildfast form

stek bacon, løk, og champignon og ha det over kyllingen

hell på kremfløte til kjøttet er dekket

ha på en pose med blomkål og brokkoligraten.

stek i ovnen på 200 grader i ca 30-40 minutter

dødsdigg... :)

kan bytte ut kyllingen med biff da, men jeg synes kyllingen blir saftigst.

biff bør stå litt lenger.

lunsj og kvelds:

skjær et par tomater i 2

stek litt kjøttdeig som du legger på toppen

ha på en god ost med masse fett :)

gratiner i ovnen i 10 minutter...

alt av omeletter med alt du vil oppi...

kyllling, bacon salat

hjemmelagde kjøttkaker med sprøstekt løk.

stek de i litt mindre boller så er de perfekt til småsnacks.

osteskiver som legges på litt bakepapir og puttes i ovnen til de er gyldne smeltet.

når de stivner er de godis...

Jeg begynner kuren når jeg er ferdig å amme, mannen går på den nå, og har gått ned over 10 kg på 2 mnd, og 12 cm på midjen. :)

ellers har jeg bestilt meg rockering da, så prøve det også først :)

Skrevet

huff, jeg gikk ned 6 kg på 2 uker, MEN nå er jeg på ferie å aner ikke hvilken mat som innholder hva, så ketosen er over her ja :-( allerede gått opp 2 kilo igjen.... MEN med en gang ferien er over er det tilbake til ketose!

Skrevet

frokost: omelett med stekt spekeskinke, sopp og baconost! nam nam nam. seff med fløte i omeletten da, og stekt i meierismør

middag: mama lupes lav karbo tortilla-lefse som lages til fajita. (www.dialife.dk)

lunch: roastbeefsalat. Roastbeef marinert i litt soysaaus, limejuice og litt vann samt en rød chilli i biter. (Smak til marineringen sånn du liker) grønn salat, ruccola, litt paprika,fetaost og annet man liker.

snacks: helt klart ostechipsene som noen andre nevnte over her.

til deg på ferie. du kan jo forsøke å spise litt lavkarbo da.. utelate poteter og grønnsaker som vokser under jorden. ketose er det kanskje værre å holde seg i hele ferien og det er naturlig å legge på seg 2 kg når glykoselagrene og vannet i kroppen fylles opp igjen så det er jo ikke så ille! hehe. men hold deg til litt lavkarbomat så slipper kroppen å få karbosjokk igjen.hehe.

Skrevet

Jeg har også prøvd dette en gang men datt helt av.. Hvordan få dere tid til alt dette?

Tar det ikke lang tid å forberede måltider? Må dere planlegge mye på forhånd.. Spiser mennene deres også samme mat??

Nysgjerrig, og har såå lyst å begynne igjen..

Skrevet

hm. tar da ikke lang tid i det hele tatt. vi spiser samme maten, men ungen og han spiser kanskje poteter eller ris til. Jeg tar heller mer brokoli eller blomkål og lar vær ris og poteter.

tar ikke lang tid å lage en omelett eller spise noen skinke og osteskiver til frokost liksom. hehe.

Skrevet

Noen sier ketolyse, andre sier ketose - er det to forskjellige ting?

Skrevet

ketolyse er en slankekur/diett der man er i ketose! Man kommer i ketose når man spiser minimalt med karbohydrater i kostholdet sitt. Ketolyse er navnet på kuren.

Skrevet

ketolyse er liksom kuren, men ketose er en tilstand kroppen går i når man utelater karbo...

Skrevet

hehe...

ketose er et annet ord for forbrenning av fett kan man kanskje si... :)

Skrevet

veldig effektiv kur hvis man klarer å holde seg til den, men det inngår også tre forskjellige tabletter som bør tas mens man går på kuren.

Det verste for min del er å gå glipp av poteter som er livretten min *gulp*

men man kan jo alltids skeie ut en gang i mellom, men da tar det et par dager før man er i ketose igjen.

Det som er kjedelig med poteter,ris etc er at hvis man spiser mye av det så omdannes stivelsen til sukker og legger seg steder på kroppen man helst ikke vil ha det...

les mer på ketolyse.no :)

Skrevet

nej, i utgangspunktet skal det meste av karbohydratene komme fra grønnsaker.... Du kommer alt for for opp i 15 gram kh om dagen om du spiser rugsprø eller knekkebrød. Skal du derimot ikke inn i ketose og bare ligge i lavkarbo sjiktet så kan du det.. eller på vedlikeholdsdiett...

Skrevet

Ok. Takk. Men hva er best til frokost? Har spist litt omelett, men ikke alltid jeg har tid til å lage.

Skrevet

kok masse egg som du har ligegnde i kjøleskapet.

maule et par tre stykker til frokost så er det bare å løpe ut døra...

eller kald kylling med bacon :)

en boks med tunfisk med litt sitron og majones

ellers har du noe som heter Ziggys lapper, blir nesten som polarbrød hvis du putter i litt sojaprotein eller bakemix (eget "mel" som kan brukes i ketolysekuren)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...