Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat fått meg ny jobb, der jeg faktisk sa at vi vil muligens prøve å bli gravide i løpet av neste år, men fikk jobben for det!!

Men: dette er kun 70 % stilling, i vikariat. Har en helge-jobb nå, men kommer til å slutte og kun ta ekstra. Det jeg altså lurer på: om jeg får fødselspenger fra arbeidsgiver for de 70 %, kan jeg samtidig få penger utbetalt fra NAV for det som jeg evt jobber ekstra på den andre jpbben?? Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det skal du gjøre.

Du får betalt for all jobbing inntil 6 G tror jeg det er...

Selv om det er fra forskjellige arbeidsgivere.

De regner de beste 6 av siste 10 mnd, eller gjennomsnitt av de siste 3 årene hvis det slår heldigere ut for deg...

Skrevet

grattis med ny jobb foresten.

Ikke alle arbeidsgivere som er like snille og ansetter prøvere eller de som allerede er gravide... :)

Skrevet

Nei, jeg kjenner delvis hun som er sjef, hun har bedt meg søke, men jeg har ikke ville pga at jeg ikke ville sette henne i den situasjonen at jeg kanskje bare ble værende 1 år. Så da hun igjen sa jeg måtte søke, så fortalte jeg det, og spilte med åpne kort. Litt godt også da, for da er det bare til å begynne å prøve når vi er klar for det.

Skrevet

Men kan jeg få både utbetalt fra arbeidsgiver + NAV, det er det jeg mener. At jeg får fødselspenger for de 70 % av arbeidsgiver + fra NAV for det som jeg har jobbet ekstra på den andre plassen?? For om jeg får KUN fra NAV, taper jeg jo pga at en ikke får så mye feriepenger.

Skrevet

dytter litt

Skrevet

Ja, det kan du, men jeg vil råde deg til å være veldig nøye på å sende alle papirer og regne nøye ut hva du skal ha. Faren for at det blir noe rot er apselutt til stede ;-)

Skrevet

Ja det kan du!

men det er helt opp til arbeidsgiver om de vil betale fødselspenger eller om de vil få det refundert fra NAV. Så du må nesten spørre hovedarbeidsgiver hva de gjør.

men i forhold til regelverket er det ingenting i veien for å få fødselspenger direkte fra arbeidsgiver i 1 jobb og fra NAV i en annen jobb.

mange har både 2 og 3 arbeidsgivere...

Skrevet

Vet at arbeidsgiver utbetaler fødselspenger, det gjør de jo forsåvidt i den andre jobben også, men der har jeg ikke noe fast, så da vet de vel ikke hva de skal utbetale, derfor jeg tenkte at da kunne jeg få de fra NAV, men de andre fra arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...