SkravleFruen Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 .. natt mens de gikk gravid? I såfal, hvordan var det? Og hvor lenge gik det greit? Tusen millioner takk for svar
cherry coke Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Ja, jeg gjorde det . Hadde ca 1 nattevakt i uka på en 6 ukers turnus. Så det var ikke så mye (hadde tidligvakter og seinvakter i tillegg, selvfølgelig,) Var frisk og rask, så jeg jobbet til jeg gikk ut i fødselspermisjon.
SkravleFruen Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2008 Takk for svar cherry coke Andre??
BettyBoob Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 jeg var satt opp på noen nattevakter da jeg var tidlig i graviditeten (var sommerjobb som spl), prøvde en natt. det gikk til helvete, fikk aldri sove da jeg kom hjem og var helt forstyrret i flere dager etterpå, så de måtte bare stryke meg fra nattevaktene. noen fikser det sikkert, men kroppen min likte det ikke!
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Jeg jobbet bare nattevakt de 13 første ukene av svangerskapet. Jeg ble utrolig uvel og svimmel. Svimte av på nattevakt og var heeeeeelt i svima. Jeg sa i fra til sjefen om dette så hun hadde mulighet til å sette meg på dag/kveldsvakter, for jeg mener at det ikke er forsvarlig å gå slik og ha ansvar for nyopererte pasienter med morfinpumper etc! Hun nektet å flytte på de få nattevaktene jeg hadde, så jeg ble sykmeldt fra de.
Mor&barn Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Jeg jobbet annenhver uke nattevakt frem til uke 33. altså en uke av en uke på! Det gikk kjempe fint det, trivdes godt og syntes nattevakt skiftene var mye lettere enn dag og kveldsvakter. Mye roligere
Bring_it_on!!:)) Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Hadde 100% nattevakt stilling.. På en bensinstasjon.. Jobbet da helt alene fra 22.00 til 07.00 .. Gikk greit de første 3 mnd.. veldig tungt. men.. de neste 2 mnd slet jeg virkelig.., og siden det ikke var mulig og bytte meg om på dag så ble jeg sykmeldt fra ca 5 mnd 100%... Pga egen sikkerhet ( fulle folk og narkomane = bråk) og helse.. Jeg jobbet da de første 5 mnd en uke natt på og en uke fri.. Men jobbet endel ekstra uken jeg hadde fri de første mnd...
Mor&barn Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 jeg gjorde som deg.. jeg jobbet 100 % nattevakt stilling + 70 % dag stilling de første 3 mnd Så når jeg kun jobbet 100 % natt syntes jeg det var hærlig ble 50 % sykemeldt siste 3 ukene fordi han som skulle ta over skiftet mitt kunne begynne da, og ikke det var nok dagvakt stilling til å dekke opp
SkravleFruen Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2008 Tuuusen takk for svar alle sammen Jeg trives definitivt best på natt, og det fungerer helt ideelt for meg, så da kommer jeg til å fortsette slik så lenge kroppen min og den lille inni der har det bra
Mor&barn Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Det var det jormor sa til meg og.. For nattevakt er jo ikke "anbefalt" etter uke 20 tror jeg det er, men jeg sa at om jeg skulle jobbe dagvakt så ville jeg blitt 1000 ganger mer sliten, ettersom det da er mye mer og gjøre, og natt er jo stille og rolig. Så hu sa at ettersom jeg hadde kontroll over det, og tilsynelatende trives best på natt så var ingenting bedre enn det. Så skal det jo nevnes at jeg er b-menneske til tusen, og selv når jeg ikke jobbet natt var jeg våken hele natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå