3barnsmor? Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Jeg har kjøpt meg en ny test i dag, sist ble jo faktisk negativ men mensen har ennå ikke kommet og føler heller ikke at den er på vei ennå. Mine symptomer er: Uteblitt mens Stikking under arma(melkeproduksjon) har hatt murringer i rygg og mage, men de har stoppet opp av en merkelig grunn da stikker i siden fremme på magen, på begge sisder stikkinger i underlivet tørst tyr veldig lett til tårene, så filmen på tv3 i går å gråt på slutten temperament tisser mye VELDIG uren hud god luktesans(men ikke på alt, neida det gjelder hvor det lukter uring og svette, samt dårlig ånde)Akkurat sånn hadde jeg det med førstemann også. Hva tror dere jenter? Er det kroppen som spiller meg et puss, eller kan første testen ha vært feil og jeg faktisk er gravid? Er så spent, men vet ikke om jeg tør teste i morgen. Om jeg har blitt gravid så er det 14 dager siden i dag,embryoet er 2 uker, men jeg er vel da sånn ca 4 uker. Har hørt noe om at den ikke vil slå ut før i uke 6, andres erfaringer eller hva ville dere gjort?
melkekua™ Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Hvor mange dager over ikm er du? Har du testet etter el eller vet du når du hadde el?
3barnsmor? Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2008 skulle hatt den på torsdag, så det er ikke så lenge siden men den bruker alltid å være så og si på dagen. Vet ikke når jeg hadde EL, men tror jeg har den sent sånn på dag 17/18.
melkekua™ Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Kan hende el var litt senere enn du tror siden du får negativ test. Jeg hadde det sånn når jeg prøvde på andremann....hadde regelmessige sykluser på ca 30 dager....mensen kom ikke....ikke før etter ytterligere 2 dager....el hadde vært litt senere enn antatt. Ellers så kan det være du danner hcg sent, dvs at du er gravid men får ikke en pos.test. En venninne testet ikke pos før etter 9 dager, hvis jeg husker rett.
3barnsmor? Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2008 Tror jeg danner hcg sent, fikk veldig svak positiv med førstemann og da var jeg rundt 7-8 uker på vei. Ville du tørt å teste i morgen eller ville du venta lenger?
melkekua™ Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Ville nok ha ventet noen flere dager ja ) selv om man synes det er forferdelig lenge å vente.
3barnsmor? Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2008 Tror du jeg klarer å vente eller?? Jeg er jo veldig nysgjerrig da, aner liksom ikke helt hva jeg skal tro eller ikke tro.
LucyQ Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Heisann! Det kan være kroppen som spiller deg et puss, det skjedde nemlig med meg. Jeg har hele tiden hatt stabil syklus, til jeg begynte med testing av el og eventuell graviditet. Da ble mensen forskjøvet med flere dager. Hadde symptomer og det hele. Denne måneden har jeg valgt å ikke teste el. Har hatt sex 2 ganger hele måneden og ikke hatt så veldig store forhåpninger. Nå siste uke før ikm, har brystene vært øm slik som de pleier før mensen. Jeg har hatt nesten ingen murring som jeg pleier, hverfall mye svakere. Kjempetørst. Sovet middag to timer nesten hver dag. Begynner nesten å gråte når jeg ser noe på tv. Dødsaggressiv som jeg pleier, men litt verre. Uren hud også. Jeg testet meg tre dager før ikm, altså på torsdag som var, og den ble positiv. Tok tre tester på dagen (ikke morgenurin) Alle ble positiv. Testet med cb vanlig og digital. Ble jo sjokkskadet, med tanke på at vi hadde bare sex to ganger denne mnd. Men men nok om meg, har jo ikke kommet over sjokket...hehe... Men det jeg vil si er at enten er det kroppen som lurer deg hvis du tenker mye på det, eller så er du jo gravid! Jeg er 4 uker, så det går nok an. Blir spennende dette her. Du må fortelle hvordan det gikk! Masse lykke til med testingen!!!! Det ble litt langt innlegg...
3barnsmor? Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2008 Takk takk LucyQ, da sakl jeg ta sjansen på å prøve i morgen. Vi har ikke prøvd å bli gravide så lenge, så det er ikke noe jeg har tenkt super masse på før heller. Men på en måte føler jeg at det er noe annerledes med kroppen nå, men klarer ikke å forklare det. Å alle tegna er jo såååååå utrolig like de som jeg hadde med første. Er spent da, har lagt alt klart til i morgen tidlig så jeg får tatt testen da. Men jeg tror kroppen min produserer lite HCG i begynnelsen, med førstemann var jeg lenger på vei å fikk bare en svak strek. Men en får sjå i morgen. Hhehehe, nå ble det langt innlegg tilbake. Men er så skravlesjuk, å så har jeg ingen andre enn sambo å fortelle dette til så tidlig heller. Er spent ja.
LucyQ Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Ja det er vanskelig å vite. Jeg syntes det var vanskelig å skille symptomene, for har masse likt når jeg skal ha mensen. Hvis du produserer lite hcg, kan det selvsagt være årsak til at du ikke får utslag. Har en venninne som produserer sent, så hun har måtte vente lenge med å teste før hun har fått positiv. Men men vi er forskjellige. Skjønner godt at du er skravlesyk, man må ha noen å dele det med! Krysser fingrene for deg og håper det blir positivt!!!!! Lykke til! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!
3barnsmor? Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. juni 2008 Den ble negativ i dag også gitt. Men har jeg blitt gravid når jeg tror jeg er så er det kanksje tidlig å teste(embryoet er sin 3 uke i dag da, og jeg i min 5) Har jeg ikke fått mensen neste uke så tar jeg ny test da, eller kanskje jeg bør vente ennå lenger om mensen iikke kommer? Uff, er littt sånn blanda inni meg nå, begynner å tro symptomene bare tuller med meg og at mensen er forsinket bare(noe den som regel aldri er, å er den litt forsinka og jeg har trodd jeg er gravid så har jeg tatt en test å dagen etter er mensen her) Uff, både litt letta og litt skuffa. Passer kanskej bedre å bli gravid neste mnd, men var så innstillt på at jeg faktisk var gravid nå at jeg også var 99% sikker.
RødRev Skrevet 30. juni 2008 #12 Skrevet 30. juni 2008 Jeg skjønner utrolig godt hvordan du har det. Jeg hadde en spontan abort for drøyt to år siden, og etter det var jeg veldig på vakt for om jeg var blitt gravid. Jeg hadde fjorten dager forsinket mens mener jeg å huske, var kvalm, grinete etc. Men det viste seg å være min psyke som lurte meg. Jeg hadde rett og slett utrolig lyst å være gravid! Jeg sier ikke at det er tilfelle hos deg, det kan selvsagt være at du faktisk er gravid. Men for din egen del tror jeg at jeg ville slappet av og ventet, se det litt an. For jeg vet selv av egen erfaring at man kan bli utrolig sliten av dette. Jeg holdt på sånn et år ca. Og plutselig løsnet det; jeg slappet av og bekymret meg mindre. Og da BLE jeg gravid!!! Lykke til uansett, Maja28!
3barnsmor? Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2008 Tusen takk bergensjenta. Det er bare det at vi har ikke vært så vill etter å bli gravid, men det er bare at jeg har FØLT meg gravid denne gangen. Jeg har følt meg gravid før også, men ikke på samme måte. Men som du sier så kan det være psyken min som spiller meg et puss. Nå slapper jeg av en uke, å lar vær å tenke på det så ser jeg hva som skjer til uka. Kan en evt blodprøve hos legen vise hcg om du produserer lite hcg(noe jeg er veldig sikker på at jeg gjør). uff, litt blanda følelser jeg nå.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå