Gå til innhold

To uker over termin i morgen - igangsetting av fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det to uker siden min termindato som var 16 juni og jeg har fått beskjed om å møte opp på sykehuset i morgen innen kl 0900. Jeg er veldig spent på hva som venter meg, men jeg gleder meg mest til at det skal skje noe. Å gå så lenge over tida er veldig slitsomt og kjedelig og jeg orker snart ikke flere tekstmeldinger eller telefoner der folk spør om det er noe på gang. Men det jeg egentlig lurer på er om det er noen med erfaring med igangsettelse av fødsel? Hva er det som skal skje og pleier det å ta kortere tid før babyen er uten enn ved en normal fødsel? Hadde vært fint hvis noen kunne fortelle meg litt om dette så jeg har litt mer anelse om hva jeg går til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei!! det e litt forskjellig, viss du er umoden slik som eg var, ble innlagt fredag, fekk da lagt inn en ballong som skulle irritere livmorhalsen,lørdag fekk eg tabelleter både morra å kveld samme skjedde søndag, men mandag skulle sønnen min bli født. da tok dei først vannet, så fekk eg drypp for å få rier. men viss du er moden får du drypp med en gang... men dette er forskjellig kvinne til kvinne.men det viste seg at eg ikke kunne føde så ble "planlagt keisersnitt" på kvelden.

Skrevet

jeg hadde 1-2 cm åpning på termindato. har ikke sjekka etter det. De snakka om en gelkur. vet ikke helt hvordan dette fungerer. Noen som vet?

Skrevet

jeg gikk 10 dgr over tiden sist, men hadde så høyt blodtrykk at de satte meg igang. Hadde 4 cm åpning, da de tok vannet og satte drypp,. Riene kom med en gang, og etter et par timer fikk jeg epidural. (ANBEFALES!!) :)

De tok vannet kl 13, og kl 02 var han ute. En helt grei fødsel, enda han var blitt 4900 gr der inne . Lå vel og fetet seg opp på overtid:)

Skrevet

huff. håper ikke det blir en kjempebaby. men det så ut som den var normal når jeg var på ultralyd for 2 u7ker siden... de kan vel ikke vokse så enormt på så kort tid håper jeg!

Skrevet

Jeg fikk gelkur på min første pga svangerskapsforgiftning.

De puttet da gelkuren opp i kjeden. Det var ikke noe vondt vist jeg husker rett. Ikke lange tiden etter begynte riene. Det holdt med en gelkur på meg, men noen må ha flere for å få kroppen til å komme i skikkelig fødsel. Det tok syv og en halv time fra jeg fikk kuren til min lille gutt var født. En drømme fødsel. Vil regne med at du er moden vist du har 1-2 cm åpning,men jeg er ikke sikker.

Vil ønske deg masse lykke til. Nå er det ikke lenge til du har nurket ditt i armene dine!!!!!

Skrevet

Takk for det! Kan nesten ikke tro det. Det er så vanskelig å forestille seg dette her. Har venta så lenge at det nesten har blitt uvirkelig at den skal komme ut. Jeg både gruer og gleder meg til i morgen. Gleder meg mest!! :) Men det er litt skummelt også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...