Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Min venninne har blitt veldig tynn siden sist jeg så henne, Siden den gang har hun gått ned rundt 20kg. Dette var i jula. Nå er hun på besøk her hos oss og jenta spiser nesten ingen ting? I dag spiste hun frokost,for første gang siden hun kom (litt over en uke side) Den besto av ett egg og et rundtykke med ost. Til middag spiste hun en potet, en halv karbonade og litt blomkål. I går spiste hun et pizza stykke til middag og toppen av en soft ice (der strøsselen er) og thats it, slik har hun holdt på hele uken. Jenta drikker bare vann og litt kaffe i løpet av dagen sånn utenom, til nød litt pepsi max til middagen. Er det bare meg eller spiser hun svært lite?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 hun spiser lite, men mye mot hva jeg gjorde da jeg var anorektisk ... =)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 ja det var svært lite.. hvis hun er hos deg enda, spør om henne vil velge middag, og evt være med og lage middag?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 tror ikke at d er noe suuuper plan å begynne å pushe på å "mase" om mat... har selv hatt spisevegring en lengre periode, å d hjalp ALDRI at folk prøvde å dytte i meg mat.... men men. går jo an å prøve. tror jeg heller ville spurt åssen hun EGENTLIG hadde d om dagen, jeg..=)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Har snakket masse med jenta, men kommer ingen vei. Har ikke mast på henne ang spisingen hennes, og hun er med på butikken så hun er med på å velge ut mat og hun deltar i matlagingen. Greia er at hun spiste oss nesten ut av huset før, gikk alltid å spiste på etellerannet. Handlet inn ekstra mye pålegg jeg vet hun liker før hun kom. Den dagen hun kom grillet vi så da hadde vi også kjøpt inn masse mat, men da spiste hun bare en bit av en maiskolbe og pittelitt potetsalat. Jeg blir så bekymret, nå er hun et benragel og veier knappe 45kg, før var hun 65-70kg og normal.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Hørtes fryktelig lite ut! Nesten som hun har angst for å legge på seg... Ville trodd hun var anorektisk jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Er det jeg er redd for. Hva gjør jeg nå da?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Kjenner litt igjen fra da jeg slet med spiseforstyrrelser. Hoppet over alle andre måltider, men spiste middag fordi det var sammen med andre, og da så lite som mulig. Når du også sier at hun veier 45 kg, så er jo dette absolutt ikke et nødvendig vekttap eller en normal diett for en som bare vil kvitte seg med noen få overflødige kilo. Er vanskelig å gripe an, fordi man er ikke villig til å innrømme det når noen bemerker at man spiser veldig lite. Men virker jo som du tar det litt forsiktig. Fortsett å vær litt obs, og en god venninne som ikke "går til angrep" på spisingen hennes. Kanskje du kan får henne til å åpne seg litt forsiktig, slik at du kan fange opp hva som ligger bak av tanker og følelser. Hvor gammel er hun?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Da får jeg ta det rolig og se det ann litt. Hun er 27 år så hun er jo inegn "ungjente" lenger. Hun skal være her en liten stund til så jeg håper jeg får noe ut av henne. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå