Gå til innhold

Å bruke hvit dagmamma, visste du at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...du må sende inn lønns- og trekkoppgave til skatteoppkreveren?

Jeg fant det ut ved en tilfeldighet, ikke engang dagmammaen visste om det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei forresten!!! =)

Skrevet

Ja. Hvordan skal det ellers være hvitt? Du må jo trekke henne i skatt.

Skrevet

Jeg lærer så lenge jeg lever;) (en stund siden dette nå da, men tenkte på det igjen nå i disse skatte-tider)

Jobben skal forresten i jazzgata på onsdag, skal du ut?

Skrevet

Nei, dagmammaen skal ikke trekkes i skatt om hun passer barn i eget hus. Da skal hun selv betale trygdeavgift...

Er hun i eget hus, er du ikke arbeidsgiver, og slipper også arb.giveravgift.

Skrevet

ja det står fortsatt i boka mi at det er sommeravslutning da... hehe..

jeg skal ut med symøtet torsdag, (jente-) kjæresten til søstra mi fredag (siden søstra mi er på ferie) og på madrugada på lørdag.. så tror kanskje jeg må holde meg hjemme onsdag..

var det noe krøll med skatten din nå?? fikk du ikke så mye du trodde alikevel?

Skrevet

Hvordan og når gjør vi det? Sende inn hvem sin lønns-og trekkoppgave? Hvor fant du info om dette?

Skrevet

Er litt usikker.. Må ringe dem i morra. Fikk igjen mer enn det dobbelte av det jeg først fikk. Etter at jeg la til foreldrefradraget...

Skrevet

Jeg ringte kommunen og snakket med skatteoppkreveren. Fikk tilsendt lønns- og trekkoppgave og en brosjyre der alt står. Men det samme står på skatteetaten.no. Let deg fram til der det står om dagmammaer. De skal også godskrives for kostpenger. Myyye jeg ikke visste da jeg inngikk avtale med dagmammaen. Trodde det "bare var å betale" jeg.. ;)

Skrevet

eh,ja det der har jeg virkelig ikke ofret en tanke. Takk skal du ha for tipset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...