Gå til innhold

Blødninger i svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt litt blødninger i svangerskapet? Jeg er 11 uker på vei, og nå blør jeg litt. Det er ikke vondt, det renner ikke, bare siver litt. Både fastlegen og jordmoren har ferie. Trenger litt råd fra dere. Er det alltid sånn at det er masse blod og smerter ved spontanabort? Kan det begynne forsiktig og ta seg opp etter flere dager? Blir selvfølgelig litt redd når det er blod!! Kan jeg ringe sykehuset i morgen? Eller er det noen andre å kontakte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har blødd to ganger i løpet av 6 svangerskap.

Den ene gangen kom det knallrødt blod en hel dag, og deretter kom fostersekken neste dag. Gjorde ikke vondere enn mens-sammentrekninger.

Den andre gangen jeg blødde, rundt tiden du er i nå, så kom det også friskt blod, og trodde at NÅ aborterer jeg. Legevakta hadde ikke UL den kvelden,og ba meg komme tilbake neste dag.

Blødde rødt blod utover natta, og var livredd for å gå på do...

UL dagen etter viste et friskt lite foster, og de kunne ikke si hvorfor jeg blødde.

Hadde ikke noe vondt.

Skrevet

Tusen takk!! Var sikker på at det var over i går, men i dag er jeg ikke så sikker lenger.. Får sjekke det ut i morgen...

Skrevet

Jeg har hatt to svangerskap med blødninger. Et var en spontanabort, der blødde jeg svært lite, bare litt spotting, det var rosa på farge og det var helt uten smerter, etter et par dager fikk jeg utskrapning.

Det andre svangerskapet var med blødninger av ulik karakter, av og til var det gjevnt og trutt i noen uker, så var det slutt så ble det nye perioder med blødninger, så spotting og slutt og også noen styrtblødninger, der det kom plutselig og brått mye. Da var det fra morkaka det blødde og den fungerte tilslutt ikke skikkelig og det resulterte i ks ikke så lenge før termin, og det gikk veldig fint med barnet. Det er viktig å følge ekstra godt med på fosterets utvikling når det har vært blødninger for det kan aldri utelukkes at det er fra morkaka.

Skrevet

Ta kontakt med legevakten eller sykehuset så finner de det ut for deg. Lykke til, og kryssede fingre for at alt går fint :-)

Skrevet

Hvis du har hatt sex nylig, kan det ha blitt en liten rift i veggen opp mot mormunnen, og bare komme fra det.

Skrevet

Venninnen min fikk positiv test, men dagen etter kom det vanlig mensblod-mengde og hun ble jo selvfølgelig kjempefortvila, trodde hun hadde mistet. Kontaktet legevakten som sa at det ikke var noen vits å komme inn for nå hadde hun jo mista uansett (kjempe hyggelig...). Hun fortsatte å blø en uke, men følte seg fortsatt gravid og dro til legen for å ta blodprøve for å måle hcg nivå, tok en ny blodprøve etter noen dager, og fikk bekreftet at verdiene hadde steget og at hun fortsatt var gravid :)

Hun har blødd endel ellers i svangerskapet også, men fikk etterhvert vite at det kom av at morkaken var foroverlent eller noe i den duren, og at hvis det fortsatte frem mot termin måtte de ta keisersnitt. Hun er nå 7,5 mnd. på vei og morkaka har flyttet seg dit den skal og barnet er friskt og normalt.

Så det KAN gå bra selv om man tror det værste :)

Skrevet

Veldig godt å høre solskinnshistorier. Vet jo at jeg må kontakte lege i morgen, men er liksom litt redd for det også. Vil heller skrive her og høre alle si at det ikke er sikkert at det har gått galt=) Så kom gjerne med flere sånne historier.. Har fremdeles håpet, vet dere... Takk for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...