_Ms_ Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Er det noen som vet om mengde menstrasjon har noe med om hvor fruktbar en er? lite blødning = dårlig fruktbarhet? håper på svar.. snart gått fem mnd uten p-piller men enda ikke gravid:(
Løvinna30 Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 har lest at jente (her inne) ble rask gravid .. hvor lange syklusser har du da?
mamarama og lille banan Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 dette har neppe noe å si jeg ble raskt gravid, men har heldigvis hatt relativt små blødninger. har kanskje noe med at p-pillene regulerer dette
_Ms_ Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2008 raskt gravid etter at hun sluttet på p-piller? akkurat det er jo veldig innviduelt da. jeg har ca 31 dagers syklus. du da?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Vet ikke om det er noe i det eller ikke, men ut fra min egen situasjon da så har eg ca 30 dagers syklus, og blør kraftig i ei uke. Mens var før jeg fikk barn veldig regelmessig. Litt mer uregelmessig etter barn. Mistet første i tidlig SA, hadde da blitt raskt gravid, og visste samme dag som IKM at noe var som det ikke skulle selv om vi ikke prøvde. De to neste ble også laget på første forsøk. Så mistet jeg i SA igjen. Også den laget på første forsøk, men etter den SAen ok det over ett halvt år igjen før jeg ble gravid. Stresset da for første gang med det også. De andre gangene ble jeg gravid omtrent samtidig som mannen min og jeg begynte og snakke om at det var på tide med ett barn. Mens nå i høst etter SA tellet jeg på dager og regnet til jeg ble blå i hodet på sykluser og eggløsninger.. Kanskje har dette også noe å si??
_Ms_ Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2008 har gått på p-piller i ca 5 år før jeg sluttet, mulig det har noe å si at det tar lenger tid å bli gravid.
_Ms_ Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2008 ja sies jo det at hvis en stresser for mye med det, gidder ikke kroppen være med på det... skal vel egentlig bare ta det med ro og ha sex når en føler for det og det skjer når det skjer...
_Ms_ Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2008 noen fler som har tips eller erfaringer?
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Jeg er blandt de som blir litt for lett gravid. Blitt gravid på p-piller 2 ganger (forskjellig type p-pille begge gangene), og den 3.gangen sluttet jeg på p-pilla og ble gravid ved første eggeløsning (altså 14 dager etterpå). Jeg tviler på at det har noen betydning hvor stor blødning du har, det stemmer ikke for meg ihvertfall. Jeg har mensen i 3 dager, men er utrolig fruktbar. Men jeg har hørt at noe av cluet er å ikke stresse med å bli gravid. La kroppen få ta det i sitt tempo og ikke ha sex bare for å lage barn, da blir kroppen stresset og "henger seg litt opp".. Foreldrene mine er et klassisk eksempel på det. De brukte flere år på å bli gravide, men fikk tilslutt beskjed om at mamma var steril. De adopterte 2 barn, og slo seg til ro. De ønsket seg 2 barn, og nå hadde de fått det, da sluttet de å prøve. Og jaggu meg så ble hun gravid etter det, så nå er vi 3 jenter=) Men lykke til=)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Gått sammenhengende på p-piller i 15 år. Har vært plaget med relativt kraftige menstrasjoner + smerter (alltid smertestillende 2-4 døgn). Ble gravid på første forsøk (mistet), men ble gravid før neste menstrasjon kom. Aner ikke om dette har noe si, men det er ihvertfall hvordan det fungerte her!
Trulte76 Skrevet 29. juni 2008 #12 Skrevet 29. juni 2008 trur jeg ikke har noe å si. Jeg har småe blødninger. av og til ganske lite til mere normalt, men aldri mye. Men jeg har blitt gravid på 1. forsøk for 3. gang Men noen kan det gå op til 6 mnd før man blir gravid på p-pilleslutt. Jeg selv ble gravid på 1. forsøk der også. Men det er så inviduelt. Men sies jo at man kan gå opp til 1 år før man blir gravide og det er normalt. Etter 1 år kan man få utredning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå