Dunder Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 To spørsmål: 1. Er det greit å lage mat kun av grønnsaker eller må babyen ha kjøtt/fisk også? Jeg tenker at hun skal ha et måltid med gr.mos om dagen, resten mme og grøt (7 måneder). 2. Er det noe krydder man IKKE må ha til babyer? (selvfølgelig ikke salt, det vet jeg).
Alba44 Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 1. Grønnsaksmos innimellom er sikkert veldig greit det, men er næringsstoffer i fisk/kjøtt som er veldig bra også. Vegetarianere/veganere klarer seg jo fint uten, men må jo kompensere kosten sin med div. 2. Jeg har brukt det meste i maten til lillegutt. Tenker det er smakfullt og godt med variasjon + at de små vennes til maten foreldrene spiser også. Har brukt bl.a. oregano, basillikum, paprika, kanel(fruktmos), pepper, cayennepepper. Var dette til noe hjelp? )
meg & to små vampyrer Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 1. Av og til fikk han bare grønnsaksmos i den alderen, men det ble mer og mer variert med ulike kjøtttyper, fisk og etterhvert bønner/linser. Og uansett middagen, så er det lurt med litt olje oppi. 2. Utenom salt er det meste bra. Sterkt chilipepper kan du prøve deg frem med, men min erfaring er de små tåler mye mer enn vi tror av smaker. Jeg brukte mye hvitløk, oregano og provencekrydder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå