grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 blir så sinnsykt forbandet på personalet på føden Åse sykehus.. hvilken behandling man får der kommer veldig mye ann på hvem som tar telefonen!!!! ringte i dag da jeg er super hoven i kroppen og har vondt i hode. spurte om jeg kunne komme inn med en urinprøve å om de kunne sjekke blodtrykket mitt. vet du hva jeg fikk til svar? jo at jeg måtte skjønne at d var helg å at di var travle så lenge som jeg ikke var i akutt fødsel så skulle jeg ikke kaste bort tia dems.. vi driver jo ingen poliklinikk heller! fy flate sånne beskjeder gjør at man føler seg trygg! NEI! så jeg ringte til legevakta å etter å ha sittet der en times tid så fikk jeg komme inn. jeg har førhøyet blodtrykk, 2+ på hviteblodlegmer og 2 på ødem.. så hun ville at jeg skulle dra til fastlegen min til grundig sjekk imårra å fikk jeg mer hevelser eller følte meg dårlig ikveld natt måtte jeg komme tilbake . er skikkelig hoven i kroppen til og med øreflippene mine er opphovnet...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Så kjedelig det skal være slik i HelseNorge 2008. Hvorfor skal det ikke være bedre system og bedre samarbeid mellom de forskjellige organer i helsevesenet og alle burde fått hjelp med en gang. Er jo ikke vår feil at vi blir syke når fastlegen vår ikke er på jobb. Kan jo ikke akkurat ringe han privat heller. Det var godt du fikk kommet deg til legevakten. Får håpe du blir godt motatt hos fastlegen også imorgen tidlig, det gjør du helt sikkert og får god oppfølgning!! Lykke til:=)
Trulte76 Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 er jo engang slik at man er mindre bemannet i helger på sykehus og sykehjem (jobbet på sykehjem selv ) Og vet fødeavd også er mindre bemannet i helgene. Domt for man kan like greit få fult opp med fødsler på en helg som på en hverdag. SÅ du møtte sikkert på ei stressa personale kan jeg tneke meg. Men ja det er dumt det skal bli slik. Er en grunn til de ikke setter igang folk i helgene også..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2008 ja jeg ringer jo ikke dit for å plage dm, jeg ringer jo for å få råd veiledning og hjelp... så at di kan svare meg sånn fatter jeg ikke,,, så nå skal jeg ligge med beina høyt å slappe av.. å håpe på at prøvene hos legen blir bedre og at blodtrykket er gått ned... tusn takk for gode svar
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Oioioiii,for ei frekk ei du møtte på!!!Håper du sa ifra til henne..At det går ann da..."Beklager om jeg kom til å utvikle svangerskapsforgiftning eller andre ting i helgen,jeg skulle ventet til mandag"!!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 Er det mulig? Du har jo typiske tegn på svangerskapsforgitftning jo.. Jeg er i startfasen selv på SF og har fått beskjed om og ringe om jeg har vondt føler ubehag eller om jeg følte at noe ikke var som det skulle så skulle jeg komme og få sjekk med engang.. Det tar dem ikke såååå lang tid og sjekk en urinprøve og måle et blodtrykk og CTG ligger du jo bare i ro med inne på et rom de trenger ikke være der med deg hele tiden.. Utrolig dårlig at du måtte dra på legevakta og sitte og vente, men bra du ble tatt alvorlig der da..
HH72 Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er kanskje dum, men trodde legevakta rette adresse for sånne henvendelser i helgene? Føden må vel bortsatt fra fødslene prioritere vannavgang etc. Men uansett ikke grunn for jordmor til å være uhøflig, da. Håper det går bra med deg!
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 hei har også måtte kontakte personalet på åse sykehus pga mye nedpress og sammentrekninger,men fikk beskjed att siden jeg er 3.gangs fødene så måtte vell jeg også skjønne at jeg ikke var kommet i fødsel enda siden det ikke var sregelmessig så å komme inn var ikke aktuelt..... ville bare at de skulle sjekke om jeg hadde fått åpning siden jeg hadde styrt fødsel på 50 min sist gang og har ferge for å komme meg på sykehuset,men ble mødt av liten eller ingen forståelse..... håper det går bedre med deg nå
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2008 tusn takk for svarene. dro til legen i dag tidlig han sendte meg rett på sykehuset. der lå jeg med ctg registrering i 35 min å d så veldig bra ut:) blodprøvene mine er fine ingen tegn til sf heldigvis. har litt feber men legen mente d ville gå over vis jeg fikk ro i kroppen å bare slappet av:) lillegutt er 2350gram å stor trives der inne:) hevelsene og di andre symptomene mine mente di kunne være en annen infeksjon i kroppen som di ikke hadde testet for men som ikke ville være farlig for barnet:) så jeg er veldig gla for at legen henviste meg videre slik at jeg fikk grundig sjekk å at vi fikk en hyggelig kvinnelig lege som tok oss på alvor når vi kom inn på føden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå