Gå til innhold

Hjelp meg jenter - hva er dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har hatt høy feber i 3-4 dager, men ble tilsynelatende litt bedre og feberen sank i går. I dag oppdaget jeg et begynnende utslett i panna, rødt og flyter litt i hverandre (liksom bittelitt nuppete/ru der det er rødt). Nå har det spredd seg til mage og rygg også, men der er det mer veldig små prikker som sitter tett. Han har også hvite prikker på tuinga og noen slags hvite blemmer på den ene innsiden av kinnet. Litt sutrete, ellers ok.

Noen som har vært borti noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt legevakt. Ingen her er eksperter. (vis det ikke er en lege\sykepleier) Og da syns jeg du heller burde ringe legevakt for ett ordentlig mer "sikkert" svar. Og for og høre hva det kan være. Jeg er muligens en hysterisk hønemor, men er det jeg ville gjort.

Skrevet

Vi går til legen i morgen. Allmenntilstanden hans er fin, så jeg er ikke redd for han. Lurer bare på om noen har vært borti noe sånt.

Skrevet

Høres litt ut som 5. barnesykdom da, gutten min hadde det for noen mnd siden, det er rødt utslett som flyter i hverandre, etter en dag eller to så falmer de.

Men gå å få det sjekket du så er du helt sikker ;)

Skrevet

Jeg tror det er brannkopper:/

Skrevet

hvor gammel er han?

jeg tror skarlagensfeber...

Utslettet består av små, røde, tettsittende prikker som står litt ut fra hudoverflaten, slik at huden kjennes ut som sandpapir.

Tungen får først et tykt, hvitlig belegg, og blir senere kraftig rød, såkalt bringebærtunge. Utslettet forsvinner etter 4-5 dager.

Skrevet

Ja, i panna flyter det i hverandre, den ser helt rød ut - men ellers på kroppen er det prikker. Hmmm...

Skrevet

Han er 7 måneder gammel. Det du beskriver (om sandpapir) kan minne litt om pannen.

Skrevet

Ser prikkene ut som om han har brent seg på brennesle..?

Og 'flytter' prikkene seg (gjerne forandring fra time til time)

-eller er de på det samme stedet hele tiden?

Dersom de ser ut som brennesle OG de flytter seg,

så kan (merk 'kan') det være elveblest også..

Skrevet

Uff, jeg vet visst ikke helt hvordan brennesleprikker ser ut. Men jeg skal følge med på om de flytter på seg!

Skrevet

Brennesleprikker (heldige du som ikke har gått rett i en busk! ;) )

er gjerne hvite, flate litt opphøyede og med et rødt område rundt

de hvite flekkene.. Ikke så lett å forklare et utslett.. :/

Skrevet

Ikke noe hvitt i utslettet hans, bare rødt (enten helt i hverandre som i panna, eller små prikker som ellers) - og nei, ikke lett å forklare utslett!

Skrevet

Ok -da er det nok ikke elveblest iallefall!

Kan stryke ut det dersomom du bruker

eliminasjonsteknikken for å finne ut hva som plager gutten din!

Lykke til -og god bedring!

Skrevet

Hehe, ja jeg har allerede sjekket ut det de andre har foreslått her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...