Gå til innhold

Ekkel følelse... utenfor tema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært å kasta masse gammelt elektrisk avfall på Elkjøp her jeg bor. Dette inkluderer to gamle datamaskiner m.m. da vi skulle kjøre, så vi to utlendinger- antar de er polakker, som gikk rundt i området der med hansker på. Mens vi så på, plukka de med seg brukende elektriske artikler. Tenker de skal fikse og selge eller lignende.. MEN fikk helt angst, for de tok faktisk med seg den "nyeste" pcen vår.. som akkurat var kasta.. Den hadde jeg faktisk ikke tenkt på å slette noe på, da den nettopp skulle dumpes! Men den virker jo, og hva som ligger innpå den av personlig informasjon...Grøsser...!!! Bilder m.m. ble jo kopiert over på cd'er,men faktisk ikke slettet...

Kjenner jeg har en veldig ekkel følelse nå.. Har for sikkerhetsskyld vært inne på mail og skifta koder på denne, for å ikke miste noen mail til uvedkommende vertfall.. Men om personnummer er inne, har jeg ingen anelse om...

Hva gjør en nå egentlig? Kan jo ikke akkurat spore opp disse typene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan i hvert fall tipse Elkjøp der du bor om at det gpår noen rundt og "stjeler" elektrisk avfall hos dem...det er lite trolig at de kan finne noe på pc'en som gjør at de kan misbruke den, med mindre de har gode datakunnskaper. men så er det de personlige bildene osv da...

Skrevet

ja.. bare det at jo mer jeg tenker på det, jo flere ting kommer jeg på som ligger et sted der inne.. Får virkelig bare håpe på at de er ute etter penger - mao at de sletter info og selger. Tror ikke de snakket et ord norsk..Håper vertfall ikke det..!

Skrevet

åh så ekkelt... hjelp... du burde si fra til Elkjøpen din om det... så de kanskje kan "sikre" det mer eller noe....

Det er ikke så mye man får gjort før man finner ut at det er gjort noe.. Huff.. Men,

Det går nok helt sikkert bra!:-) :-)

Skrevet

Nå er det jo faktisk ditt ansvar og slette info du ikke vil at andre skal få tak i. For å dra det litt langt, så kunne jo faktisk en ansatt på Elkjøp også gått in på maskinen din....

At noen utlendiger tar med seg vårt som regel helt kurante og brukbare elektriske avfall, synes jeg faktisk er helt greit!

De må jo tro vi er spik spenna gærne som kaster datamaskiner og tv'er som det ikke er noeting galt med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...