Barn nr.1 Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Noen som vet om det er farlig å ta solarium mens man er gravid? Er i uke 37+1.. Er så lei, har lyst på litt selvpleie=)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 I utgangspunkte er det ikke farlig å ta solarium,men det kan bli det. Babyen tar ikke skade av det,men det er en fare for at mor får et illebefinnende på grunn av varmen. En tåler ikke like godt varme når man er gravid som ellers og får mor dette og ligger i solariumet,så kan det bli farlig. En kan også få piggmentflekker eller leverflekker som de også blir kalt,dette er ikke farlig,men det kan gå mange år før de er borte igjen og de kan være veldig skjemmende. Du må selv avgjøre hva du føler og tenker omkring dette,vet at der finnes de som tar det,men personlig greire jeg det ikke.
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 jeg tok solarium med nr 1 et par ganger..men jeg slutta med d for han likte seg ikke i d hele tatt..han ble så vill inni der at jeg fikk helt vondt av han..så jeg slutta.. han likte seg nok ikke i varmen..
Vilde08 Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Pga sterk eksem tar jeg solarium 10min hver annen dag, noen ganger hver dag. Som Redorkide merket jeg noe mer aktivitet når jeg lå i solariummet, men med tanke på at jeg ligger der så kort tid, med GOD vifte på fult og faktisk fryser selv så tviler jeg på at dette er pga varmen. Jeg har derimot opplevd at hvis jeg legger et håndkle over magen, så blir hun MYE roligere. Jeg har da lest et sted at lyset i solariumet er så sterkt at babyen kan "se" det. Så jeg tenker at det var lyset hun reagerte på...
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 vilde:aha..kan d være lyset han reagerte på rett og slett..nå ble samvittigheten min litt bedre hehe..selv om d er 7 år siden;)
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Det stemmer som mamma tiL 1stor,1Liten+1spire sier, men folk er jo forskjellige, noen tåler varme bedre enn anndre... ville ikke anbefalt og begynne med det når du er gravid hvis du er typen som ikke "tar" sol fra før.. jeg tok sol 1 gang annen hver uke før og har ikke slutta med det i graviditeten, liker å føle meg litt gylden og fresh..har ikke tatt sol når det har vert fint vær, da sitter jeg ute og koser meg barnet kan reagerer på lyset i solen, det er ikke varmen de er jo godt beskyttet inni magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå