Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Leser noen steder at det er etter 42 uker, men har alltid trodd det var etter termindatoen. Når venninna mi hadde termin på tirsdag, er hun ikke da 5 dager på overtid?
blockarella Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Jo, såvidt jeg vet er overtid hvor langt etter UL termin du har gått...
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Man regnes ikke på overtid før etter 14 dager etter UL termin. Hun venninda di er 5 dager over termin men ikke 5 dager på overtid. Det heter seg at man skal på overtidsvurdering 2 uker etter termin. Sånn tror jeg værtfall det er men er ingen ekspert.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 14 eller 15 dager etter ul-termin ja. Hverfall på Riksen
Zorar Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Dette stemmer. Selv er jeg er 2 dager over termindato, men langtifra på overtid. Det er her +/- 14 dager kommer inn :-)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2008 Takk for svar! Har trodd helt feil jeg da
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 I mine pappier fra de andre fødslene og på helsekorte for gravide,står det at med jenta mi fødte jeg på termin og med gutten min fødte jeg 6 dager på overtid. Jeg gikk da 6 dager over ul termin,så det at de ikke renger overtid før en har gått 14 dager er tull. Hvorfor blir en enkelte plasser satt i gang når en er en uke over ul termin,da er en jo ikke på overtid i følge enkelte. Har litt kontakt med ei i trondheim,som sier at der blir du satt i gang,hvis du går en uke over ul termin. Har også hørt om andre sykehus som denne praksisen. Det de sier er at det er normalt å føde innen +/- 14 dager ut fra ul termin. Regner dere da at dere er på termin når det er 14 dager før ul. Når det er 14 dager igjen til ul termin,sier dere da at nå har jeg kommet til terminen min. Det er jo akkuart det samme som å si at en føder på termin 14 dager etter ul.
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 er fra trondheim å her kan man risikere å gå 3 uker over termin(det er max) altså en uke på overtid. På ul pappirene her så settes overtidsdatoen 2 uker etter anntatt ul termin. Noen settes i gang før pga av grunner som gjelder den enkelte.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Kan jo være de regner forskjellig på forskjellige sykehus,på Riksen er det ikke tull..... Fikk dette nøye forklart av JM på fødselsforberedende kurs og av JM på ordinær UL. 'Det står også på det grønne skjema vi fikk på ordinær UL at jeg er overtidig fra 14 dager etter termin. Men som sagt kan det være forskjellig. Men de fleste snakker jo om at man er på overtid når man er over termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå