Gå til innhold

hvordan er vennene deres??er det

Anbefalte innlegg

Gjest elissa2
Skrevet

flere en meg som har venner som har trukket seg unna etter jeg ble gravid?? ikke noe usagt eller noe, men etter jeg ble gravid så er jeg ikke lenger innvitert med på noe...........er litt trist egentlig.......jeg kan jo fortsatt bli med i bursdager og ut på byn, jeg er jo fortsatt den samme personen, forskjellen er jo bare at jeg ikke drikker......flere enn meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det samme skjedde me meg oxo vi må nok bare vente til dem oxo får barn....

det er veldi kjedelig ser at di gamle vennene mine som nå har fått barn tar nå kontakt igjen. så ja sånn var det for meg og :(

Skrevet

Ja det stemmer nok det.. Men trakk meg litt tilbake en periode selv, i og med at de fleste jeg kjenner røyker inne osv og jeg er en x-røyker selv som ikke liker røyklukt etter jeg slutta, hehe.. Vil ikke utsette meg for det mer enn nødvendig;) Men merker at mange har trukket seg unna.. Men har vært mer med de veninnene som venter barn eller har fått barn, ikke at det er så mange av dem, men det kommer nok flere etterhvert;) Håper i hvertfall det, hehe... Når det gjelder festing, så er jeg ikke overkeen på å være med på det, blir ofte mye mas og styr og det orker jeg ikke siden jeg jobber hver eneste helg. Tror vi utstråler et eller annet som får dem til å trekke seg unna, kan virke slik i hvertfall, hehe.

Skrevet

Slik har jeg det også. Eneste gangen jeg har blitt invitert i fest var på 16. mai for da skulle alle samles. Er 21 uker på vei, så har foregått en stund også. Heldigvis har bestevenninna mi akkuratt funnet ut at hun er gravid:)

• 2 uker senere...
Skrevet

bestevenninna mi har prøvd siden november å bli gravid, og det kjennes ut som om hun unngår meg etter at vi fortalte at det var baby på gang. Er 25+1. Det er kjempetrist! Hadde jo ønsket at hvis det var for sårt for henne å være sammen med meg som er gravid, at hun kunne sagt det.. Da hadde jeg ikke gått rundt å tenkt at jeg har gjort eller sagt noe feil f.eks...

Skrevet

Ganske trist dette, men det er slik for meg også Jeg har også flere venninner som trekker seg unna. Verst er det med bestevenninnen min som er singel og barnløs. Det går jo an å være venner selv om man er på litt forskjellige steder i livet, så nå må jeg ta meg en prat med henne for å finne ut hvorfor hun trekker seg unna.

Skrevet

Kanskje vi lukter vondt..!?! *lol*

Kjenner meg igjen i det ja.. Det jeg syntes er rart er at det er venninnene mine som allerede har barn som trekker seg mest unna.. I allefall når jeg sier at det ikke var planlagt.. Da ser de på meg som om jeg har en stor verkebyll midt i ansiktet, også hører jeg svært lite fra de etterpå. Hvordan skal jeg tolke det da? Mine barnløse venninner har faktisk vært de som er mest interessert...

Men, men.. Livet er som en kommode.. Skuff på skuff... ;-P

Skrevet

Jeg har vært sløv med takke ja til fest invitasjoner, siden jeg ikke røyker eller drikker lengre.. Fest er liksom ikke det samme som det engang var. Men jeg får invitasjoner, både fra de uten barn og de med. Føler for øyeblikket at jeg har mest til felles med de som har barn, er liksom litt hekta på alt slikt. Vet jo selv hvordan det var før du ble gravid og støtte på folk som bare snakket om barn, er veldi lite givende når du ikke har unger selv. Så det er viktig å snakke om vanlige ting, ikke henge seg opp i baibi verden.. Men har nå samme kontakt med vennene mine, som jeg alltid har hatt.

Skrevet

Dårlig med invotasjoner til fester og sånt her også gitt. Ikke noe usagt her heller, og begge bestevenninnene mine er kjempesøte og lurer på hvordan det går og syns det er stas. Men før tikka det inn meldinger med "planer for helgen??" rett som det var, det skjer jo aldri lenger... Har nok blitt litt sløvere selv også, vi er vel ikke akkurat de som maser mest om festligheter om dagen! Men har da sendt en melding eller to... har forresten fått en melding eller to og... Det er alltid to sider av saken...

Prøver hvertfall å ta meg sammen og ikke bare prate baby når jeg er sammen med dem. Kan tenke meg det blir litt kjedelig for dem å sitte og høre på når de overhodet ikke er på det stadiet selv enda ;)

Skrevet

Noen av vennene mine vil fortsatt ha meg med på fest, festivaler, konserter, venneturer osv - mens andre spør ikke en gang... Tror de tar det som en selvfølge at jeg ikke blir med! Syns det er litt trist jeg. For jeg er jo akkurat den samme som før, syns det er kjempe gøy å være med de av vennene mine som fortsatt vil ha meg med :) Men skulle jo helst sett at alle mine venner ville det.. Jeg er for all del ingen brems uansett hva jeg er med på, og de som kjenner meg vet jo det. Uff... Og ikke prater jeg mye baby heller med dem som ikke er gravid, bare de som spør liksom.

Og idag spurte jeg en av de venninnene som ikke inviterer meg med på sånne ting lengre om vi skulle dra på en utekafè å kose oss i ettermiddagssola med noe kaldt å drikke, da svarte hun bare med "..men du kan jo ikke drikke alkohol..." ...!! Jeg kan da være med selv om jeg ikke drikker alkohol!! Er mye annet som er kaldt og godt.. Blir så skuffa over slike venner kjenner jeg. Hvorfor kan ikke bare alle være som før, oppføre seg som de bruker.

Skrevet

når jeg spør de barnløse venninnene mine om vi skal finne på noe, synes jeg til stadig jeg hører "hvem flere skal være der?". Spørsmålert blir lagt frem på en sånn måte at de skulle ønske det var flere tilstede.

Mulig jeg er paranoid, men er de redde for å være alene med meg? Jeg prater da om det samme som de og prøver å ikke snakke graviditet med mindre de spør..

Skrevet

Jeg opplevde det når jeg gikk med min første sønn. Men som jeg har tenkt med meg selv at det er dems problem og ikke mitt. det er de som har fordommer ikke jeg. Noen ble jeg enda mer knyttet til enn før og noen har kommet tilbake og da har jeg spurt hvorfor de har trekt seg unne. Ikke fått noe ordentlig svar på det men men....

Men jeg skjønner jo hva du mener, og det er kjedelig.

Skrevet

De jeg trodde var mine to beste venninner har fullstendig snudd ryggen til meg.. De er så uenige i valget jeg har tatt, som er å bære fram dette barnet som jeg ønsker meg - fordi jeg er alene og barnefar og tidligere samboer er kort sagt en dust. Hun ene kjeftet meg huden full faktisk og fortalte meg hvor dum jeg var og hvor fæl jeg er som nå ødelegger og "velger vekk" den snuppa jeg har fra før til fordel for "denne sædklumpen han har plantet i meg"... Men ok, er det slike "venninner" jeg har, så klarer jeg meg fint uten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...