Nette2 Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Hei, Jeg har bare fått utbetalt halvparten av opptjente feriepenger fra ifjor av arbeidsgiver, antar at dette beror på en feil, men ville høre her, har alle fått HELE beløpet eller er den en regel jeg ikke kjenner til her?? takk for svar..... er litt småskuffet for å si det mildt;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 noen jobber gir feriepenger i juni slik at man får dobbel lønn og ingen lønn når man er på ferie. noen jobber gir lønn helle året slik at man får betalt selv når man er på ferie. (innenfor 4 uker og 1 dag eller 5 uker. det varierer) så om du har fått hele beløpet nå i tilleg til lønn så får du ikke penger når du er på ferie.
Nette2 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2008 Hei, Jeg har jobbet i selskapet i 8 år og vi får alltid hele feriepengebeløpet i slutten av juni og 0 lønn. Kollegene mine har fått utbetalt alt som vanlig, men jeg har bare fått utbetalt ca halvparten m et merkelig regnestykke.... antar at det SAP som ikke helt takler dette med permisjon og feriepenger osv, men ville bare sjekke her om dere har fått noe annerledes enn normalt:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 da ville jeg nok tatt en tlf til lønningskontoret i morgen... ordner seg nok skal du se!
Nette2 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2008 tro du meg, det skal jeg (kl 7 når de kommer...);-) dette er tredje gangen siden jeg gikk ut i permsjon at lønnen har vært feil, blir like irritert hver gang og ergrer meg over at jeg ikke kan ringe der og da fordi det er helg.... tusen takk for svar forresten:-)
Gemini77 Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Var du i permisjon i fjor?? NAV utgir kun feriepenger for de første 12/15 ukene av permisjonen. HVis du får penger av arbeidsgiver i permisjonen og NAV tilbakebetaler arbeidsgiver, så pleier arbeidsgiver å gi feriepenger for hele perioden, men ikke alle faktisk. Noen gir kun for den første tiden.
___ Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Har du oppgitt at du avvikler ferie i juni til arbeidsgiver og NAV? Feriepengene skal egentlig betales ut når du har ferie og ikke samtidig med at du får permisjonspanger. Du skal egentlig ikke ha utbetalt permisjonspenger og feriepenger for samme periode. Kan det være det som er årsaken?
Nette2 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2008 Hei dere, Jeg gikk ut i permisjon i slutten av desember, så jeg var i jobb så og si hele året. Antar at det har gått i krøll som du sier Poamin, jeg har fått beløpet over 6G, men det er ikke trukket skatt av det samtidig som de har trukket vekk ca 75% av feriepengene under et felt de kaller "ferietrekk ordinært". Virker bare helt "crazy" hele greia... har nok gått i stå for lønnssystemet, blir bare veldig irritert...:-) takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå