Gå til innhold

Dere som har hatt et forhold som skrantet..og andre med innspill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere for at det skulle fungere??? HVa kan vi gjøre for at det skal fungere??

Egentlig har vi et godt forhold.. men nå har plutselig sambo begynt å tvile... er så lei meg.. Jeg vil ikke bli alene mamma og han vil jo ikke bli helge pappa.. men han vet jo ikke om han ønsker å prøve engang.. detsyntes jeg r såå egoistik med tanke å at vi har hatt de kjempe bra og har et langt forhold sammen og har et barn sammen og en liten en i magen... hjelp:( Er såå lei meg... Han har ikke et forhold på si... men han innrømte i går at han er bettt av en annen, men det er en vennine av oss og en kollega.. og ho skal gifte seg om 1mnd, så der blir det ingenting uansett... ååååååå er sååå forvirret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at han nå er betatt av en annen, vil nok i stor grad være med på å farge hans syn på det forholdet dere 2 har sammen. Han må selv ta ansvar for å kutte kontakten med denne jenta han er betatt av (selv om det er en venninne), for så lenge han lar det vokse til en sterkere føleles, vil ikke hans forsøk på å redde forholdet til det være helhjertet. Han må skape en følelsesmessig avstand til henne, og kutte all kontakt med henne forutenom det han må ha av kontakt jobbmessig.

Skrevet

flashback...

eksen var "betatt" av ei på jobben. Hun var gift,men det var ingen hindring,gitt. Han ville skilles fra meg,men jeg spurte han om han hadde noen andre, hvilket han svarte nei på. Da svarte jeg at da er det ikke noen grunn, for da må vi bare jobbe med saken. 3 mnd senere fant jeg ut at ikke bare hadde han vært utro, men hatt sex med henne i 3 år.Barn hadde de sammen, også.

Hvis en mann plutselig begynner å tvile, når dere i utgangspunktet har det bra, er det noe som lurer et eller annet sted...så her må det mye kommunikasjon til.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg tror nok alle kan bli betatt av andre i løpet av et langt samliv... Både jeg og samboeren min har vært betatt av andre, men vi har vært åpen om det... Og da kan man gjøre litt med det.

Mitt eksempel:

Samboer har vært betatt av en felles venninne, men hun er mye yngre enn meg så hun har bra kropp, er veldig pen og er ei kjempetrivelig dame. Jeg ble veldig sjalu da han innrømmet at han var betatt av henne. Vi prata masse om hvorfor han var betatt av henne og jeg prata masse om min sjalusi pga av dette. I tillegg dro jeg til frisør'n og ordna håret og dro på shopping og kjøpte meg nye klær, - altså jeg "ble ny". Dette gjorde susen til oss. (",)

Det kan være at man i hverdagen går i "det samme gamle" mønsteret, altså alt er en rutine og man tenker ikke så mye på å gjøre seg "hot" for den andre parten.. i alle fall ikke når man er gravid. I tillegg får man heller ikke så mye kjærestetid når man har små barn, og da får man heller ikke pleiet hverandre.

Vi har jo lov til å se, en ikke røre. Det er to forskjellige ting å være glad i noen/elske noen og det å være betatt av noen. Husk at følelsene kan spille ham et puss. Det er lett å bli betatt av noen hvis man synes de er pen og samtidig er en fin personlighet.

Mitt tips til deg er å prate med han om dere. Gjerne si hvordan du føler det, og selv om det kan såre deg litt så spør hva som gjør at han er betatt av henne. Utseende? Personlighet? Og spør om han kanskje synes du har "forfalt" i det siste...... Bruk det i forholdet ved at du setter bort eldste ei helg, kos dere bare dere to...og selv om du er gravid - dra og kjøp deg noen sexy klær etc

Dette funka til oss men jeg kan selvsagt ikke love at det virker for dere... Men vil bare med dette si at du/dere ikke må gi opp med en gang. Jobb litt med det.

Sambo har ikke måttet kutte kontakten med vår felles venninne selv om han er/har vært betatt.

Skrevet

Jeg er helt enig i at alle kan bli betatt, men da er det også den betattes ansvar å sørge for at det ikke blir mer enn det, og at betattheten ikke ødelegger forholdet man er i.

Selvfølgelig må begge parter jobbe for at forholdet skal reddes, men det krever som et utgangspunkt at han er villig til å slippe betattheten og satse, for hvis han fortsetter å dyrke betattheten gjennom hyppig kontakt med den han er betatt av, vil han ikke kunne gå helhjertet inn i et forsøk på å redde forholdet han er i.

Skrevet

Ja enig der, at han er betatt vil farge situasjonen endel.

Men det å være betatt/forelsket i en annen person mens man har et forhold kan skje, og det går over.

Har selv vært borti akkurat detselv, men jeg visste jo at det mest sannsynlig ville gå over, ville aldri ha vært sammen med han det gjalt uansett.

Det gikk over da.

Men dette var uansett med xen, hvis noen lurer, ikke med han jeg er med nå.

Syns du bør ta en alvorsprat med ham og si dette, be ham tenke seg veldig godt om.

At dette mest sannsynlig går over, at dere snart har to herlige bran sammen og at det blir feil å se så lett på det for deres del i det minste.

Spør ham om han syns det er verdt at han skal bli helgepappa av den grunn?

Skrevet

men...han vet fortsatt ikke hva han vil:( er saa veldig lei meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...