Gå til innhold

Har jeg spontanabortert uten og merke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er litt bekymret, våknet opp til morgen i det og merket med en gang at noe måtte være galt. Kroppen min føles som om den ikke skulle vært gravid lenger. Pluttserlig forsvant alle de få tegnene jeg hadde fått. Jeg har ingen smålig kvalme lenger, ingen øme bryster, ingen sterk luktesans. Å de små stikkene jeg alltid fikk før har det gått mange timer siden jeg fikk sist.

Er det i det hele tatt mulig å spontanabortere uten og merke det på ting som blødninger eller smerter? Trudde ikke dte skulle være mulig. Trudde dte var slik at kroppen i slike tilfeller ga deg sikre tegn for hva som skjedde.. Er jo ikke kommer lenger på vei en uke 7, men har dette noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke det de kaller MA (missed abortion) da? At man mister, men kroppen ikke støter det ut i form av blod o.l. selv?

Men uansett, du kan ikke vite at du har mistet. Symptomer kommer og går.

:) Ikke mist håpet!

Og kanskje spør etter ul for å se om det er liv enda?

Klem klem

Skrevet

Jeg har hatt en ma, og da begynte jeg å blø i uke 13. En ul kunne vise at embryoet bare var seks, syv uker gammelt da det døde, så det kan desverre gå lang tid før en merker noe.

Men sant som du sier, symptomer kommer og går, og jeg ville absolutt prøvd å få meg en ul for å forsikre meg om at alt var vel.

Lykke til, og klem fra meg!

Skrevet

Men er det mulig at kroppen støter ut fosteret uten at man merker det ved blødninger osv..?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Da er det i tilfelle en MA. Spiren dør uten at kroppen klarer å støte den fra seg. Man har da gjerne alle symptomer på at man er gravid alikavell.

MEN det er helt vanlig at symptomer kommer og går, spesielt i 1 trimester. Jeg har brukt mange timer og dager på å bekymre meg fordi symptomene var borte og så etter et par dager begynte det å murre igjen og da var det galt igjen....

Dersom du er bekymret for at noe er galt så ta kontakt med legen og be om å få en ultralyd, da får du sjekket om alt er i orden.

Lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Nei. Dersom kroppen støter det fra seg får du blødning, men trenger ikke ha smerter, i alle fall ikke tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Tusen takk fra svar alle sammen, er fakktisk litt til hjelp selv om at jeg enda ikke vet hva som har skjedd og at jeg bekymrer meg :) Jeg håper inderlig at alt er bra der inne.

Jeg spør og spør for og være helt sikker.. Dersom fosteret har blitt støtt ut og at man da skla få blødninger, vil man få blødningene helt til og begynne med, eller kan de vente litt med og komme?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

da vil blødningene komme med en gang.

Skrevet

hei, jeg mistet nummer 3 i MA i april, da merket jeg kun at gravid symptomene forsvant...ingen blødning eller vondt! ventet i 2 uker før jeg kontaktete legen, var da 11 uker...fikk innvendig ul og så et lite embryo uten hjete som dunket. fikk vite at spiren døde i uke 9, og altså kjente jeg at noe var galt uten å få vondt og blødninger!

gå til legen og si du trenger innvendig ul, ser du hjerteaktivitet, er det liv. min så helt dø ut!

lykke til!

( vi prøver igjen nå og jeg har ikke hatt mes ssiden 29.mai, men en neg test!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...