Mimi82 Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Hei jenter! Skal ha bursdagsselskap for typen, og så hadde jeg tenkt å bake den sjokoladekaken som jeg fant oppskrift på her inne for en stund siden.. alle sammen skrøt av hvor god den var, så bestemte meg for å lage den Skrev av oppskriften og handlet inn ingredienser.. men - nå har jeg klart å rote bort oppskrifta! Kan noen hjelpe så redder de dagen min!!
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 er det denne?? Denne var det noen som skrøt av i går på barnimagen.: "10 dl hvetemel 2 dl sjokopulver (nesquick/o-boy) 1 ss natron (viktig at du tar stor nok skje slik at kaken hever) 5 dl sukker 150 g smelta smør 6-7 dl kefirmelk/skummet kulturmelk Bland godt, hell over i en langpanne og stek på 180 grader i 30 minutt. Hvis den hever veldig i ovnen så la den steke 5 min ekstra. Glasur helles på når kaken er nedkjølt til lunken: 4 dl melis 4 ss sjokoladepulver (nq/o-boy) 4 ts vaniljesukker 100 g smelta smør 1 lite egg
Mimi82 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2008 Jaaa :-) Den var det!! Tusen millioner takk for hjelpen, det var kjempesnilt av deg! Nå skal det bakes
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Den kan virkelig anbefales. har hele tiden tenkt at verdens beste sjokoladekake er den oppskriften jeg allerede har. men denne kaken var bare suuuuuuper!!!!!! Knallgod!!!!!
Løvinna30 Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 kan man bruke bakepulver i steden for natron?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå