Kiwi med maispire Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Jeg hadde siste mensen 21 mars. sex på 2 april(hadde sex kun denne dagen på 14 dager). 19 mai var jeg på innvendig ul for å skjekke at det var liv(har mistet før så de ville være sikker), og de konstanterte at fosteret var 7 uker, kom på ul igjen 18 juni og da var fosteret 11+2 uker. Vil ikke det si at jeg er 13+2 da ca? Terminen bla flytta fra 24 desember til 7 januar, men det stemmer ikke med mensen eller sex. Krunglete forklart men håper dere forstod hva jeg mente. Noen som kan hjelpe meg litt her?
Gjest Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Ingen ekspert,men kanskje spiren vokser bra og litt fortere enn hvilke uke du etter menstermin er i?
*Lykkeliten* Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Sædceller kan leve i opptil 1uke der inne å vente på egget, hvis forholdene er bra da =) Heller ingen ekspert!
*Lykkeliten* Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Når mor er 13 uker på vei, så er fosteret 11 uker gammelt =)
*Lykkeliten* Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Prøvde på terminkalkulatoren her, da kom det at termin er 29desember, og da kan det jo hende at du har hatt el 5-7 dager etter sex, og at sædcellene var der å venta på egget? =) Det er bare noe jeg tenker..hmm..=)
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Hei. Det hender ganske ofte at egget "vandrer" rundt flere dager, faktisk opptil 14 dager før det fester seg, og da blir jo terminen forskjøvet tilsvarende. Dette sa ihvertfall min gyn. Tror nok kanskje det kan være forklaringen her?? Lykke til.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 ikke noe å bry seg om, at de flytter på termin å sånn.... =) du vet jo når ungen er unnfanget, så da er d vel ikke noe stress?? =) sædcellen kan overleve inntil 5-7 dager før egget befruktes,og egget kan også være i en slags "dvale" litt før d begynner å utvikle seg.. så alle terminer du får oppgitt kan ha et slingringsmonn på +/- 14 dager ,faktisk =) den første terminen du får stemmer ofte ikke med den andre, den "obligatoriske"... =) når de sier du er 11+2 så er du nok 11+2, ikke 13+2... skjønner hva du mener med de to ukene, men tror ikke de oppgir d sånn at du må legge dem på selv... =) litt kronglete dette å gitt ;o))
WildPrincess Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Jeg ble flyttet veldig mye frem i begynnelsen på UL i uke 7, 9 og 14... men på den ordinære UL i uke 19 så var jeg tilbake til mens termin... Så man skal kanskje ikke ta disse datoene så bokstavelig i begynnelsen??? Ikke vet jeg hvor riktige disse datoene skal være... men nå "stemmer" ihvertfalll mens terminen min med UL termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå