Gå til innhold

Hvorfor så mye snakk ang slimproppen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har ingenting med fødselen og gjøre og "detter" den ut så kan det danne seg en ny. De fleste merker ikke at den detter ut en gang da det ofte skjer når en er på do... Skulle man derimot blø masse og ha smerter så kontakt føden. Dette ble sagt av min jordmor da jeg spurte hvorfor alle snakker om denne slimproppen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det danner seg vel ikke ny hvis den går 2-3 uker før termin?

Men mye snakk om den ja.. Sikkert fordi vi begynner å bli lei og håper alt er tegn på at fødselen er rundt hjørnet;) (selv om jeg må vente litt lenger før jeg håper å det da)

Skrevet

Tror mange har opplevd (bl.a. meg) at minutter etter slimproppen har gått har vannet gått og fødselen er i gang.

Skrevet

viste så vidt hva slimproppen var før jeg begynte å henge her inne...hadde ikke tenkt på den før jeg så innlegg etter innlegg her og begynte å bli litt små hysterisk siden jeg ikke hadde sett noe til den..men vet jo nå at det er unødvendig..(=

Skrevet

Riene mine satt i gang få timer etter slimproppen gikk...

Skrevet

Jeg har heller adri tenk på "slimproppen"før jeg meldte meg inn her. Jordmoren min sa iallefall at om slimproppen går så er ikke det et sikkert tegn på at fødselen er i gang.. Slimproppen skal jo beskytte mot infeksjoner men tenk hvis slimproppen går og man ikke merker det da ??!! Jeg gidder ikke tenke på proppen en gang for det finnes så mye annet å bryne tankene med.

Skrevet

Det med slimproppen er som med alt annet i svangerskapet, nemlig individuelt. For noen så går slimproppen rett før fødselen er i gang, men for andre så kan den gå lenge før det er noen som helst antydninger. Det som imidlertid er sikkert er at slimproppen er ikke noe sikkert teng på at fødsel er i gang. Da er det faktum at vannet går eller rier mye bedre å forholde seg til:)

Skrevet

You said it :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...