Gå til innhold

Gravid, men orker ikke et barn til akkurat nå...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid igjen. Jeg har to barn under skolealder og minste er bare et år gammel. Begge guttene er nokså krevende ( men herligste på jord) og både jeg og mannen min ( jeg er gift) er nokså slitne. Han sover fremdeles ikke natten igjennom, og med begge i full jobb igjen nå, er det ganske tøft.

Ved et uhell ble vi altså gravide og min mann vil overhodet ikke ha barnet. Jeg er usikker. Jeg har ikke lyst på en nå, men kunne tenke meg en til om 3-4 år, men mannen vil ikke ha flere. Innerst inne, tenker jeg at det er denne sjansen jeg har... Men jeg er redd for at ekteskapet kan gå dunken hvis vi får dette barnet og det synes jeg ikke det er verdt. Uff, jeg sliter skikkelig her. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ingen kan gi deg råd ang. dette, for alle er i forskjellige situasjoner med tanken på alder, økonomi osv.

Jeg kan bare fortelle deg min erfaring. Jeg er gravid og venter nå mitt 3. barn. Som for dere var dette egentlig et uhell. Jeg har to småbarn, eldste 3 år og 2 mnd, og yngste 15 mnd. Så jeg forstår deg veldig godt at dere er slitne. Minste sover heller ikke natten igjennom, våkner alltid noen ganger iløpet av natta for å få smokk. Jeg har og slitt enormt med bekkenløsning sist, og har allerede nå begynt å kjenne det (i uke 10)!!

Tanken streifet abort må jeg nok innerømme helt i begynnelsen. Men etter det verste sjokket er over, begynner jeg å glede meg til babyen kommer! Mannen min reagerte helt annerledes. Han ble vant til tanken med 3 tette veldig fort, og han var helt klart positivt helt fra starten av :-) Jeg viste hvertfall om en ting da jeg fant ut at jeg var gravid, og det var at jeg ikke kan leve med meg selv hvis jeg velger abort. Jeg kommer til å tenke på det bestandig og lurer på hvordan det ufødte barnet vil se ut osv.

Når jeg ser hvor godt eldste og minste leker sammen og hvor glad de er i hverandre, blir jeg mer sikker på at dette kommer til å gå fint... De får så mye glede sammen!

Håper at ting ordner seg for deg. Det er ditt liv og valg. Skjønner det er veldig vanskelig...

Skrevet

Jeg vet litt om hvordan du har det for å si det slik. Vi ble også uplanlagt gravide og mannen ville ikke ha flere barn. Så det endte med abort. Jeg har slitt veldig etterpå og nå får jeg heldigvis masse støtte fra mannen min og han sier til og med at han stiller opp for å prøve å lage en til. Jeg vil bare si til deg at man kan få kraftige ettereaksjoner etter en abort og det bør både du og mannen din være klar over. For velger dere abort kan du trenge støtte etterpå. MEN det er mange som tar abort som aldri angrer eller har problemer etterpå.

Du/dere må selvfølgelig tenke nøye over situasjonen og vurdere å snakke med ekspertise. Jeg snakket med en sosionom på sykehuset ellers så er Amathea en mulighet har jeg lest her.

Situasjonen din er litt mer håpløs enn for hun som har svart over her før i og med at mannen din ønsker du skal ta abort. Hun hadde jo støtte fra sin mann og det kan gjøre hele forskjellen spør du meg!

Jeg håper du/dere treffer det valget som er riktig for dere!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...