gutti sept Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Jeg er 29+0. Jeg har hatt kynnere siden uke 15/16, disse har kommet hyppigere for hver uke. for en liten uke siden kom det en liten blødning på natten, og jeg var inn til kontroll. livmorhalsen var ikke påvirket, ca 35mm. Etter det har kynnerne tatt seg opp. Og de to siste dagene har jeg i perioder på 3-5 timer hatt ganske så regelmessige kynnere med 10 minutters mellomrom.Dette har vært på ettermiddagen/kveld. Det er det samme om jeg går eller ligger på sofaen. Elleres i døgnet får jeg kynnere omtrent hver gang jeg reiser meg,legger meg, inn i bil osv. Begynner å bli slitsomt, for jeg må vel si at det bekymrer meg litt, og jeg lurer på om babyen fortsatt har det bra. De to siste dagene er det blitt roligere med sparkene, de er der fortsatt, men har ikke vært like intense. Mulig det bare er tilfeldig, eller kan barnet bli påvirket av såpass hyppige kynnere? Er det noen som har vært borti det samme som kan dele erfaringene med meg? Vil ikke være hysterisk ,og ringe føden for hver minste ting heller..
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Hvis du har regelmessige kynnere med så kort intervall som 10 minutt mellom hver, så ville jeg iallefall kontaktet føden. Det er ikke å være hysterisk, det er å være påpasselig, er nå min mening
gullunge+1imagen Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Dette kan være ingenting, men kan også være f.eks infeksjon som trigger kynnerne, et signal på at kroppen din trenger ro og hvile framijenna eller i verste fall at noe faktisk er på gang. Syns du burde ringe føden å høre hva de syns, det er jo også derfor de er der.. Jeg har det akkurat likens som deg, og ble først sjekket for UVI, når det ble avkreftet fikk jeg beskjed om å ta det mest mulig med ro, ligg mest mulig og avlastes minst mulig. Jeg er nå i et høyrisikosvangerskap i følge jordmor på føden og fastlegen min.. Så ta deg en liten telefon du, hør hva de synes om din situasjon og hva du burde gjøre.. Lykke til!
gullunge+1imagen Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 avlastes mest mulig skulle det såklart stå
gutti sept Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2008 takk for svar. Hvor langt er du på vei?
gullunge+1imagen Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 28 uker, har hatt kynnere siden uke 12 og de ble kraftige og langvarige i uke 25/26 ca..
gullunge+1imagen Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Hold oss oppdatert da på hva som skjer videre med deg, blir du å ringe føden eller har du gjort det?
gutti sept Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2008 jeg har ikke ringt ennå, men skal oppdater:-) Vet du om det er noe fare for barnet når man har så mye kynnere? og kan man på noe som helst måte oppdage om kynnerne fører til at livmorhalsen åpner seg?
gullunge+1imagen Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Tror ikke det er noe fare barnet nei, men tør ikke si for sikkert.. legen min sa ihvertfall ikke noe om det.. tror du må til gynekolog eller jordmor å sjekke livmorshals for å vite helt sikkert om den åpner seg..
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Hvordan går det? Ringte du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå