Gå til innhold

help meg med soving på dagtid på en 1 åring.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller han er 1 år om 3 uker.

han orker nå å være våken litt lenger enn det han har vært.

så hvis han våkner kl 7 så kan han være våken til 10.30, da sover han ca 1,5 time. noen ganger 2 timer.

da blir han ikke trøtt igjen før ca kl 16, og da er det nesten litt for seint for å sove. men han orker ikke å være våken helt til han skal legge seg. Han legger seg kl 19.

han er vel kanskje i en slags mellomfase før han kan gå over til 1 dupp bare? og alt forandrer seg kanskje når han begynner barnehage i august....

noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg :o)

Skrevet

Thea sov 1 gang om dagen da hun var 1 år. Det varierer jo veldig da, så er vel ingen fasit..

Men har du prøvd å drøye leggingen hans litt? Prøve å legge han en time senere kanskje?

Skrevet

Er nok i en mellomfase som du sier. Min gutt sluttet med 2 dupper da han var rundt 1 år. Prøv om han kan være litt lengre våken på formiddagen, gjerne til 1130, da blir det ikke så lenge på ettermiddagen. Det beste er å finne på noe gøy så ikke han blir så grinete. Tar gjerne bare noen dager å få en annen rutine.

Ordner seg sikkert når han kommer i bhg..

Skrevet

ok. ja kan jo prøve å drøye den litt. men han blir så sinnsykt grinete! hehe!

Skrevet

Kan nok være en overgangsfase til 1 dupp ja.

Jeg ville prøvd å holdt han i aktivitet i ca 1-1,5 time lengre på dagen og lagt han til å sove ca. kl. 12. Da kanskje han hadde holdt ut til natta.

Hvis du tydlig ser at han fortsatt har behov for to dupper, kan du evt. prøvd å lagt han litt tidligere på formiddagen, så hadde kanskje dupp nr to også kommet litt tidligere. Eller begrenset til f.eks max en time.

Er en vanskelig periode, og man får flere perioder med trøtte og sutrete barn i løpet av dagen. Men det går seg som oftest til etterhvert.

Samtidig være litt fleksibel. Husker for vår del måtte vi ty til to dupper av og til, mens andre dager gikk det som en drøm med bare en.

Mini her i huset hadde behov for to dupper til godt over et år.

Barnehagen følger barnets rytme som oftest, og de som har behov for to dupper får det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...