Gå til innhold

Javel damer -enige eller ikke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten, evig ergelse-diskusjon gående i hjemmet vårt... Min mann reiser en del i jobben sin, noe jeg egentlig synes er greit, men legger ikke sjul på at jeg synes livet som alenemamma med tre små er travelt! Lekser, klesvask, henting og bringing og ikke minst den evige middagsmaten... Min mann forstår et er tungt, og de TO gangene han har vært alene med ungene bringes HELE tiden opp.

Den ene gangen var da jeg var på sykehuset etter å ha født og andre gangen var da jeg var en helg borte med venninner. Men hva skjer da?!?!

Joda, svigermor hjelper til, inviterer på middag HVER dag, hjelper med ungene, har de på overnatting. Henter de tidlig fra barnehage/SFO for at han skal slippe å hente! Dette erger meg litt for jeg serikke snev av denne hjelp når jeg er alene med de!

Skulle også vært alene uten å klagd visst samme hjelp sto til meg!!

Kjent jenter!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk mannfolk å være hjelpesløse :o)

Skrevet

Her er det motsatt. Min mor bor i nærheten, svigermor på andre kansten av landet. S jeg får hjelp når jeg er alene, mennen min får ikke når han er alene. Han har aldri klagd.

Skrevet

Jeg er heldig, da. Bor nærmere svigerfamilien enn min egen, og de stiller opp uten å kny. De periodene jeg er mye alene, er det alltid mye støtte og hjelp å få hos svigers. Hvis jeg ønsker det :-) Og noen ganger er det jo absolutt nødvendig og ønskelig.

Skrevet

Eg har heldigvis ei mor som slepp det ho har i hendene og kjem til unnsetning når mannen er på konferanser. Det er deilig.

Når det er sagt, så har mannen din ingenting å klage over. Men kvifor diskuterer de dette heile tida? Kva får de ut av det, liksom?

Skrevet

Jeg syns jo at mannen din virker over kanten hjelpesløs da, er han stolt over å ha hatt dem 2 ganger helt alene(1,5 ganger da) Eller syder han over det.

Virker jo mest som syting slik du forteller det.

Søsteren min har det likedann, mannen driver mer eller mindre dank, men barna klarer han ikke ha mer enn noen timer, da blir det sytting om alt han ikke får gjort (som trening, være med kompiser..Sove!!)

Hun studerer, drar inn pengen i den heimen, går med ungene i bhg og skole, går på foreldresamtaler osv...

Når får hun være alene? Og gjøre det HUN vil??

Jaja, nok om det (frese) nå er min sambo og meg sitt felles barn bare snrt 4mndr, men han prøver så godt han kan.

Men det er ikke så mye han kan gjøre.

Siden han våkner kl 6om mårenen nå, så tar vi annen hver morning.

Det fungerer nå som han har fri fra studiene ja.

Han prøver virkelig.

Håper det blir slik når ungen blir eldre også.

Skrevet

Nå har jeg i utgangspunket en mann som deltar veldig mye i hjemmet og reiser lite i jobben.

Men de få gangene jeg reiser bort står familien hans nesten i kø med middagsinvitasjoner og annen hjelp :) Rart det der, for de gjør ikke det ofte til vanlig... Nå er han av typen som blir litt lei sine overhjelpsomme søstre, og som liker å være alene med sønnen vår av og til, så han svarer ofte nei takk til disse invitasjonene. Så jeg vet ikke helt om det er mennene som er hjelpeløse, eller om det er mødre/søstre som er overbeskyttende....

Skrevet

Hehe.. egentlig ikke:0)

Når jeg er på studiesamling, en uke av gangen, så fikser mannen det meste i heimen. Middager, henting, treninger, syke unger, whatever. Han er flink sånn:0)

Skrevet

...men har babyen med meg - offcourse;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...