Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 UFF, føler meg egentlig veldig utakknemlig nå, men fikk gave av svigers til bursdagen min; en tur ut og handle ett klesplagg sammen med svigermor. Koselig det, MEN jeg har ikke lyst. Hvorfor? Vi har vidt forskjellig smak, og problemet er at hun har så meninger om klær, og en stil som er laaaangt fra min. Greia er at hun kommer til å finne klær som hun synes er fine og som hun mener kan passe fint til meg, men som jeg overhodet ikke liker. Føler da at jeg ikke kan si nei bare av ren høflighet og fordi det er en gave fra de. Klærne vil bare bli lagt i et skap uten å bli brukt. Hun spurte meg nylig om når jeg har tid til å gå og handle, og at hun hadde sett en topp som kunne passe fint til meg (ser du greia?), men utifra hennes forklaring er det langt fra hva jeg kunnne tenke meg, selv fargen er absolutt ikke meg. Hvorfor kunne de ikke heller bare gitt en pengegave da, så kunne jeg gått for å handle klær på egenhånd? Er av den typen som må gå og tusle og kikke for meg selv når jeg skal handle klær. Er helt fra meg nå og vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hvordan jeg skal uttrykke meg overfor svigermor. Vil jo ikke skuffe henne. Noen som har noen råd?
Tommage♀♂ Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Bli med henne, og vis hva du liker. Foreslår hun noe du ikke liker sier du bare at det ikke er helt "deg", men at du godt kunne tenke deg noe sånnt og sånnt. Finner du noe du liker som svigermor ikke vil kjøpe så kjøper du den selv, så viser du henne hva du står for! Ender du opp med noe fra henne som du alikevel ikke vil bruke så gir du det bort, så er du ferdig med saken=) Du taper jo ikke noe på å bli med!
Northernlights Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Synes du skal si at det er helt greit å dra på byen sammen med henne, men akkurat klær handler du best når du er alene. Da skuffer du henne ikke ;o) Og du er ærlig. Noe man skal være uten at man prøver å såre. Ikke lett å være svigermor, heller. Livredd for å tråkke noen på tærne,eller si for mye eller for lite...Og man VIL jo være venn med svigerdatteren sin. Men så vet jeg så altfor godt hvordan mange her inne ser på svigermora si, og er livredd for å bli sett på som en bitch, bare fordi jeg er meg selv.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 bli med henne,og heller forklar hva du liker..får ikke gave av svigermor i det heletatt jeg..ikke en ting til babyn på bursdagen min når jeg gikk høygravid engang :\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå