Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Kan noen fortelle hvilke tegn man skal se etter da..
blond Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Det kommer an på om vi snakker om barn eller voksne. Menn og kvinner kan ha litt forskjellig tegn på depresjon og eldre har gjerne atypiske tegn på depresjon. Typiske tegn er: - nedstemthet/fortvilelse - alt går tung - liten motivasjon/får ikke gjort ting - ser mørkt på ting/finner ingen glede - endret spisemønster (over tid: økt vekt eller vektnedgag) - økt alkoholforbruk - rastløshet/indre uro - forstyrret søvnmønster - konsentrasjonssvikt - økt søvnbehov, veldig sliten - tanker om at livet ikke er verd å leve/selvmordstanker Ett av disse tegnene er ikke nok, men flere av tegnene kan vekke bekymring, spesielt dersom det ikke er opplagte grunner til at vedkommende er f.eks fortvilet og føler at alt går tungt. Naturlige årsaker til dette kan være kolikkunge.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 HI, Blond her vet hva hun snakker om - sjekk om dette stemmer på deg og ta en tur til fastlegen din hvis du får mistanken din bekreftet. Fastlegen din kan, etter en samtale, ikke bare stille en diagnose men også gradere en eventuell depresjonen. Jeg ble diagnosert med en middels depresjon for et par år siden, fikk medisiner som hjalp noe helt enormt. Hadde aldri kommet opp av gropa uten. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk til legen tidligere. Håper du finner utav dette :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå