Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette lurte mi barnlause svigerinne på etter å ha observert korleis kvinner snakka etter å ha blitt mødre. Då er det plutselig pupp istedenfor bryst, debattar om bæsjens konsistens og underlivets mange plager etc etc

Er du blitt meir vulgær (eller har du kanskjje alltid vore det?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri sett på det som vulgært, bare mer naturlig å snakke om=)

Skrevet

Vil ikke si vulgær, men jeg legger kanskje ikke bånd på meg i samme grad som før når det gjelder valg av samtaleemner. Pleier å se an hvem jeg prater med, da. Er liksom ikke like interessant for mine barnløsevenninner å høre om morkake, hemorider, gulp og konsistens på frøknas bajs, men andre som har vært igjennom svangerskap og som har småbarn kan jeg diskutere det meste med. ;)

Men pupp har jeg nå alltid sagt da, fremfor bryst. Bryst er noe jeg sier til legen min liksom... ;)

Skrevet

Jeg er sykepleier, så debatter om bæsjens konsistens

og underlivets mange plager etc etc 'is what I do'! ;)

..men mer vulgær? Neppe! ;)

Skrevet

når du sier vulgær så tenker jeg på andre ting. syn es ikke det er vulgært å snakke om bæsjen til barnet mitt. Er vel naturlig at jeg ikke snakket så mye om bæsj før jeg fikk barn. og jeg sa pupp før jeg fikk barn og :o)

så ja jeg snakker mere om pupper, bæsj og fødselsrelaterte ting etter jeg ble mor fordi det er mere naturlig og relevant å snakke om det etter man har opplevd det. Men nei, jeg er ikke mere vulgær.

samme som at man snakker mere om studierpoeng, lærere osv når man studerer enn hva d som ikke studerer gjør.

Skrevet

Det finnes ei tid og eit sted for alt. Eg tar ikkje opp slike ting i tilfeldige samtaler. Ungen mates eller ammes, og bæsjen diskuterer eg sjelden.

Skrevet

Tja, sperrene mine for hva som er flaut å snakke om for meg er iallefall dramatisk utvidet;-p Glemmer ofte at ikke alle har samme syn på det som meg. Ikke alle som synes sting i underlivet osv er naturlig å snakke om, hehehe

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på, men det kan vell kanskje oppfattes slik av ei som er barnløs?

Men hun må da forstå at både pupp eller bryst eller tatt som noen kaller det, blir et daglidagsord for oss som ammer.

Og bæsj likeledes.

Promping også...

Men vulgært? kan jeg absolutt ikke være enig i.

For meg er det å være vulgær å banne mye, grovt og styggt, bla,

pupp og bæsj er ikke stygt.

Skrevet

Mmm, liker når folk bruker ordet "vulgær"! Det er altfor lite brukt i dagens norsk, hehe.

Jeg er like vulgær som jeg alltid har vært, uavhengig av at ungene har kommet til.

Skrevet

Vulgær er vel kanskje feil ord. Men ange kvinner blir ekstremt kjedelige når de får barn. Derfor meldte jeg meg raskt ut av husmor- nei, unnskyld barselgruppen.

Skrevet

E ordet pupp vulgært, altså?

Mugger, hyller og mye annet er vel mer "vulgært" enn uskyldige lille "pupp" :-D

Skrevet

Men ja, man snakker om litt andre ting enn før, ting jeg ikke ville snakket om. Men synes egentlig det er kjedelig, så snakker helst om alt annet.

Men det kommer jo an på hvem jeg er sammen med. De jeg netter best med snakker ikke så mye om sånt.

Skrevet

Sant nok, men det er en litt annen greie.

Eg fødte førstemann i Bodø, og hugsar at eg reagerte men avsky på barnepleierane som kom og kløyp meg i brystet og spurte "kordan går det med puppinga?" Ein blir tilvendt, eller avstumpa om du vil, eg hadde neppe reagert på ordbruken no.

Skrevet

Jeg har to barn og har overhodet ingen form for interesse å diskutere hverken pupper, strekkmerker, underliv, bæsj og promp med NOEN! Meldte meg også rimelig kjapt ut av barselgruppen ja. Hvilken interesse har andre av å høre deg snakke om dine evt sting og konsistens på bæsj? Byr meg i mot og skjønner veldig godt hva venninnen til HI mener.

Skrevet

Jobb ett par år i helsevesenet =0) da snakker du om liggesår, mors og bæsj i spisepausen =0)

Skrevet

Det er ikke vulgært, det er biologi. Vulgær er for meg mer "simpelt", gjerne med seksuell undertone. For kort skjørt med for stor utringning og for høye heler.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke.

Vulgær har for meg en helt annen betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...