Gå til innhold

Flere her som bor i borettslag? (ang lekeplasser..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes lekeplassene her jeg bor er litt for dårlig vedlikeholdt.

Prøver å lete litt på nettet, men finner ikke skikkelig ut av hvem som skal sørge for at lekeplassene er forskriftsmessig vedlikeholdt, og hvem som sitter med ansvaret.

Kan jeg kreve at apparatene er i skikkelig stand?

Klart vi som foreldre har ansvar for vårt eget barn, men det hadde vært så trivelig om man ikke må passe på de som hauker hver gang de skal leke. At der er rekkverk der det skal være rekkverk etc...

Hadde vært greit å finne en lov som jeg kunne "slå i bordet " med...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå inn på www.lovdata.no og se på borettslagslovene der, å søk deg frem til lekeplasser el. noe synonymt ord med dette.

Mener å huske at det er borettslaget som må stå fpr vedlikehold av lekeplasser de har satt opp, for loven sier jo at det er borettslaget som er lovpålagt å sette opp en slik plass, hvis det finnes barn som bor der.

Vet jo det finnesd feks borettslag som har satt en yngre grense på beboere på over 45 år ol. for å slippe å stå for en slik kostnad som en lekeplass kan påføre et borettslag.

Om det er beboere som blir trukket i høyere "leie", eller om borettslag ska bruke fondet sitt til å pusse opp lekeplasser må vel nesten stå i et referat fra en generalforsamlingsprotokoll, men det må da dem finne ut av når den tid kommer.

Skrevet

Jeg har selv vært styreleder i sameie (men ikke borettslag) og er nokså sikker på at vedlikehold av lekeplassene er borettslagets ansvar.

Jeg ville startet med en hyggelig henvendelse til styret.

Skrevet

Vi bor i borettslag, og på vårdugnaden pleier vi alltid å fikse litt på lekeplassen. Så borettslaget betaler for materialer, mens vi gjør arbeidet på dugnad.

Er det flere barn i borettslaget deres? Dere kan jo gå sammen om en henvendelse til styret om at dere ønsker å reparere det som må repareres, og si dere kan gjøre det på dugnad, mens borettslaget betaler materialer o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...