Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært forsiktig med løping og hopping siden jeg fant ut at jeg var gravid, er 6 +3 i dag. Men i går glemte jeg meg helt og var med på båttur. Sjåføren kjørte ganske fort i ca 10 min med litt hopp på bølger. Var ikke sånn at jeg hoppet høyt opp, men mer at der " ristet" litt om dere skjønner.

Er¨nå super bekymret fir at dette kan ha skadet embryo, klarer nesten ikke å tenke på noe annet og er super selvbebreidene.

Har ikke blødd eller hatt noen smerter i magen etter turen, men kan det alikevel ha gått galt?

Håper på svar jenter..... Ellers skal jeg å tidlig ul i morgen, og grudde jeg meg ikke før gjør jeg det iallefall nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei....

Du kan nok ta det helt med ro. Løping og hopping er helt greit. Man skal ikke kunne hoppe eller riste ut et foster. MEN, dersom man har hatt plager med svak livmorhals, eller blødinger i dette, eller tidligere sv.skap er det klart at man bør ta litt mer hensyn. Men som sagt jeg tror du kan slappe helt av iom at du hverken har hatt smerter eller blødninger, og hadde det skjedd noe med fosteret i etterkant av båtturen ville jeg nok anta det var pga. at fosteret ikke var levedyktig.

Ønsker deg masse lykke til videre.

Skrevet

Takk for svar millus. :)

Har ikke hatt noen blødninger eller smerter nei. Men har faktisk operert for celleforandringer på livmorhalsen, men vet ikke om det gjør at den er svak av dette..

Er utrolig hvor mye man skal bekymre seg over. Først så bekymrer man seg for det går lang tid før man blir gravid, så når man er så heldig å få det til kommer det nye bekymringer hele tiden he he.

Får trøste meg med og håper at om det hadde skjedd noe med embryo, s¨å ville jeg vel hatt smerter eller begynt å blø innen nå.. Håpe Håpe. Masse lykke til til deg også :)

Skrevet

Hei igjen. Ja det er masse å tenke på nå om dagen, og man tenker jo helt sikkert litt ekstra på det dersom man har hatt operasjoner o.l i forkant. Dette har jeg og vært borti selv faktisk,og det skulle ikke ha noen betydning for graviditet, dersom din lege/gyn ikke har sagt noe annet da. Jeg har spurt flere leger/gyn om dette, pga var bekymret for senere sv.skap selv. Jeg ble fortalt at det som har betydning er dersom du har fjernet mye av livmorhalsen, da vil det gjøre som de med svak livmorhals fikk jeg info om, (den blir jo svakere og forkortet dersom man må fjerne deler av den)Det de gjorde i slike tilfeller var å sette på en ring og snurpe sammen(unnskyld, hørtes litt fælt ut) limorhalsen, og da vil man være tryggere på at man ikke får fortidlig fødsel. Ettersom jeg har skjønt på legene fjerner man dette når fødsel kommer i gang, men vet ikke om man må bli satt i gang eller ikke da. Kan sikkert være lurt å ta dette opp med legen din eller gyn...

Håper du ble litt mindre bekymret da, men husk at jeg er jo ikke lege og forteller kun ut fra meg selv og det de har sagt til meg i min situasjon:) Lykke til....

Når er din termin da? Er bare 4 uker jeg, mars 09 her:)

Skrevet

Tror de fjernet bare en liten del med laser. Legen sa at de tok så lite som mulig, og min gy har ikke påpekt noe om svak livmorhals i ettertid, så satser på at det er i orden.

Jeg er 6 + 3 i dag jeg, så terminen er 21 feb. Gleder meg super masse... Har du barn fra før eller?

Vi har ikke det, og har brukt en stund på å få dette til, sikkert derfor jeg er litt overbekymret også- Men godt å ha denne siden og snakke med andre i samme situasjon, og få noen velmenene råd :)

Skrevet

Dytter denne litt jeg, i håp om at flere kan svare :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...