Gå til innhold

Hvilket bilsete skal babyen ha, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kjøpe maxi cosi med isofix.

Jeg liker det sete utrolig godt.. og det har kommet veldig godt ut i tester.

hadde acta graco på nr en.. og det sete skal jeg aldri ha igjen.. det solgte vi etter tre mnd og lånte maxi cosi av bror. Ungen satt bratt.. klumpete var sete også..

BeeSAfe har en venninne av meg.. og det sete er utrolig tungt og bære på.

Derfor skal jeg ha maxi cosi ;)

Skrevet

Vi skal kjøpe besafe izi sleep, med base.

Vet det er ett tungt sete, men det som var avgjørende for at vi bestemte oss for det, var at det er full liggestilling på det. (Ikke i bilen da...)

For vi har tenkt og bruke det på vognunderstellet ved korte handleturer o.l. Da er det jo best for ryggen til babyen og ligge flatt :)

Skrevet

hei vi skal ha akta graco stolen syns ikke at babyen sitter klumpete i den og er veldig lett å ha med, den er jo med base denne oxo.

må si at har hørt det var e gammle bilstolene som babyen sitter klumpete.

Skrevet

Denne gangen skal vi prøve maxi cosi :) det kan klikkes fast på vognen vår, passer i de fleste biler og det ser ut til at barnet vil sitte godt i det.

Sist hadde vi recaro baby som var et godt sete men som nesten ikke passet i noen biler og acta graco som vi hatet som pesten.

Får se hva dommen blir for maxi cosi setet etter at vi har brukt det noen mnd hehe :)

Skrevet

vi skal ha maci cosi. det blir uten base, for det passer ikke i bilen vår. både broren og søsteren min har maxi cosi babystol til barna sine, og er fornøyd med det. jeg synes det er lett å montere, pent å se på og forholdsvis lett. dessuten får vi låne et ubrukt sete gratis av sjefen til sambo :)

Skrevet

Hadde maxi cosi til forrige, og var superfornøyd med det setet. Barnet satt veldig godt. Og det var lett og få inn og ut av bil. Lett og bære med seg. Denne gangen skal vi enten bruke det om igjen. eller skaffe oss ett nytt maxi-cosi setet med iso-fix siden vi har ny bil med iso-fix fester. Og da sitter jo setet helt fast. Og veldig praktisk og ta inn og ut av bilen.

Skrevet

Til første hadde vi britax rømer babysete, men uten isofix base da vi ikke har isofix. denne gangen var jeg fast bestemt på at vi skulle ha base, fordi jeg synes setet ikke satt DØNN fast. Da ble det maxi cosi fordi de hadde base som kunne festes med bilens belter. Setet sitter HELT fast, og jeg føler meg trygg på den lilles vegner:) Det var visst et annet merke som også hadde base med bilens belte, acto eller noe, men det anbefalte ikke damen på reflex. hun hadde brukt det selv og var så misfornøyd.

Skrevet

Brio sitt babysete med isofix feste. Lett i vekt, passer fint i bilen, ser ut til å være et behagelig sete for babyen, og det har fått bra i test (forbrukerrapporten). I tillegg er det ikke noe negativt å si om prisen (1300 m base i Sverige)

Skrevet

Vi skal ha Graco med base. Hadde den til første babyen og var kjempefornøyd, men den er gått ut på dato. Velger den fordi den først og fremst fordi den har 5-punkts sele, er lett å bære, er #1 i USA (jeg er amerikansk) og passer til vogna, samt som sagt fornøyd siste gang. Mamma tar den med fra USA når hun kommer.

Synes ikke babyen satt dårlig opp i den, og flere venner har lånt den etterpå fordi de likte at den var lett å bruke og at de så babyen satt godt. Kan hende det er litt forskjelli hvordan de sitter mellom Graco fra USA og Akta Graco her i Norge, jeg vet ikke. Uansett, vi likte den veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...