Gå til innhold

noen her inne som har lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt ang dette og graviditet....Har 1 jente på 2,5år og for nesten 6mnd siden fant jeg ut at jeg har lavt stoffskifte.Nå leser jeg litt forskjellig ang dette og graviditet....

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe problem med hypothyreose i forhold til graviditet. Mitt stoffskifte har svingt litt i graviditeten men jeg har tatt prøver hver 3.-4. uke og justert medisinen deretter. Ser noen steder det står at vi skal følges opp av indremedisiner men jeg har bare vært til jordmor/fastlegen.

Bare vær obs på at referanseverdiene for FT4 og TSH har er et stort intervall, dvs selv om prøvene mine kan vise at stoffskiftet ligger innenfor det normale, og legen sier alt er fint, så kan det være for lavt for kroppen min. Derfor følger jeg nøye med verdiene selv.

Skrevet

Hhvilke verdier har dere som sliter og hvile symptomer slet dere evnt. med før dere fikk medisiner? + hvor lang tid tok det før det funket med medisiner?

Spør for ei venninne her;)

Skrevet

skulle stå hvilke symptomer;)gjesp, trøtt;)

Skrevet

Er du gravid nå?

-Når tok du siste stoffskifte prøven? -Hvis du ikke er graivd skal du ta prøver (husk disse skal være fastene, både på mat og medisiner!) hver 3mnd til stoffskiftet er innenfor referanse verdiene. -Er du gravid skal du ta prøver ca hver 4uke.

Stoffskiftet gir kan gi veldig mange symptomer, trøtthet er bare en av de. Selv gikk jeg i 8mnd å var konstant KVALM, og begynte på medisiner 2dager før jeg fant ut at jeg var gravid, -fikk en HEL uke uten kvalme ;-)

Sjekk ut www.stoffskifte.org for mer info

Skrevet

jeg har alltid vært tung i kroppen,trøtt,tiltaksløs,blir lett trist,fryser lett,tørr hud,liten sexlyst osv.....Var hos legen i feb for jeg var så sliten at jeg orket ikke noe i det hele tatt og hun tok tilfeldig en prøve.Så nå har jeg økt dosen til 1,5 tablett og skal på kontroll i sept.Er ikke gravid enda,vi bestemte oss i går for åprøve på ny

Skrevet

Jeg ville tatt en tur til legen igjen jeg... -gå å få tatt prøve noen dager i forveien. -Hvis du ikke er blitt noe bedre tar du sikkert for lite tyroxin i systemet.

- Det er også vanskeligere å bli gravid med lavt stoffskifte (ubehandlet), -men jeg greide "kunststykket", selvom det tok litt tid :-D

Skrevet

ok,er under behandling,eller utredning for å få det opp på normalt nivå.Det kan vel ta sin tid det kanskje.....jeg som har så god tolmodighet i det hele tatt:) ringer legen min i morgen jeg,har liksom ikke fått så mye info ang dette i det hele tatt,visste ikke at jeg måtte ta piller resten av livet før jeg hentet dem på apoteket....

Skrevet

Du kan også sjekke sonjas stoffskifteforum:) Husker ikke adressen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...