Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 jeg er oppvokst i et veldig kristent hjem der ord som; verdslig, frelst osv var dagligdagse ord.. Jeg er nå voksen, og har ikke den troen som mine foreldre har... Har i ettertid begynt å tenke over disse ordene.. F.eks; Når kristne sier at "den og den ble frelst på vekkelsesmøte.." født på ny... Hva vil det egentlig si? At noen plutselig har begynt å tro kanskje? Mange rare ord i kristne menigheter!
trubbel and bubbel Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Det er å ta i mot Jesus som Herre i sitt hjerte, være villig til å ta i mot Ham og tro. Jeg var villig til å finne ut om Jesus var virkelig for mange år siden, fordi jeg syns historiene om Jesus sitt liv var rørende og sterke. Selv om jeg ikke var 100% sikker på at Han fantes bestemte jeg meg for å prøve å være en kristen for liksom å se om Gud finnes. Da noen etterhvert stilte meg sprsm. OM jeg var en Kristen svarte jeg ja. Det var den bekjennelsen som skulle til for at Jesus kunne ploppe inn i hjertet mitt, etter dette når jeg forsøkte å be til Jesus så kom Han inn i rommet og ga meg en overnaturlig fred ved at jeg ble " født på ny".Ja det skjedde altså ved at Han flytta inn i hjertet..... Når man blir født på ny får man Guds Ånd inni seg ved Jesus.Fordi Jesus døde på Korset for oss, tok vår straff på seg , så kan Han tillgi oss syndene våre og frelse oss( frelse:redde oss) og vi får evig liv. Et forklarende skriftsted finner du i Rom. kap 10.vers 9-10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå