camosilla Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Hvor gamle var småtassene deres da dere byttet ut den første bilstolen, og hvorfor? Ser det er noen som bytter da den er 3 mnd osv. Bare lurer.. min er 5,5 mnd og har ikke tenkt å bytte riktig enda. Og hvilken stol nr.2 anbefaler dere?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Vi byttet nå! Han er 9 mnd. Satt rett å slett fast med skuldrene og baken i det første setet pga han er for stor:-) Så er han jo over 10kg så da var det på tide! Byttet til Brio Zento 0-25kg. Kan brukes både forovervendt og bakovervendt. (vi bruker bakovervendt) Veldig fornøyd:-)
tonji-mi Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 vår er snart 5 mnd å vi byttet nå.. hadde en crocco eller hva det heter.. men han ble så varm i den... hadde en biltur på 5 min.. han hadde en tynn lue, body å bukse på seg å alt var gjennom bløtt... skiftet nå til en stol der det var fra 0 til 18 kg, med lufting i ryggen. husker ikke hva den heter. men de hadde den på salg på barnas hus i forrige uke. var veldig anbefalt.. gutten her er ca 8 kg nå.. virker som det er bedre for han og sitte i den stolen nå... blir mer åpent og ikke så tett..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 vi byttet når snuppa var rundt 8mnd, men hun var kun 7 kilo, så vi kjøpte besafe izi combi. veldig fornøyd og hun sitter som en gud i det;) anbefales på det sterkeste
velsignet med to Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Vi bytta når han var ca 6 mnd. Var stor da, nesten 10 kg, og han ble så urolig i babystolen. Bytta til BeSafe izi combi, veldig fornøyd med den
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 sønnen min er 9 mnd og 9 kg. jeg har maxi cosi og den holder til han er 13 kg. har vært veldig fornøyd med denne:) behøver vell ikke å bytte før han er et år:)
*smula* Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Vi byttet da kråkebolla var 10 mnd. Da var han blitt for lang for maxicosi-setet sitt. Byttet til Besafe Izi combi.
Ladybug~N&E Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 vi byttet nå. han er 10mnd og veier litt over 9kilo. den gamle stolen holder til 13 kilo men han er så lang og setet er litt smalt så det var dårlig plass til skuldrene. vi bruker det fortsatt da.. foreløpig. som utlånssete;) vi byttet til acta graco cosmic comfort. kjempeflott sete som kan brukes helt til han ikke trenger sete mer omtrent! 0-25 kilo. bruker det bakovervendt nå og det kan brukes forovervendt når han har blitt stor med vanlig belte.
Ladybug~N&E Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 var ikke ferdig gitt!! anbefaler dette setet virkelig. kjempegod hodestøtte. som for øvrig kan heves et par hakk og til slutt fjernes helt etter hvert som barnet vokser. sittedelen i setet kan heves så ryggen kommer litt bakover.
Mammapudding Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Vi skal bytte nå snart, Leah er nesten 11 mnd..hun begynner å bli litt lang for stolen:) Husker ikke hva den heter den vi skal kjøpe, men den kan brukes både bak-og fremovervendt:)
Gjest 2 nydeIige små Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 vi kjøpte besafe setet til begge barna i går. vesejenta er nå 7 måneder og snart for stor til baby sete, hadde det vært vinter og tykke klær hadde det ikke gått, vi kjøpte nå fordi det var bilsete dager på barnashus, og tenkte at om vi venter noen uker til koster det tusen kroner mer. vi kjøpte også til vår eldste som satt forovervendt, vi ville ha de like godt beskyttet begge to. så nå er det 7 måneder gamle forovervendte sete som jeg bare var så fornøyd med kommet i plastiksekk i kjelleren. men, men sikkerheten må vel komme først. dama på barnas hus sa de var mye mer beskyttet i de store setene, enn i de små med håndtak, så det var like greit å gjøre det nå som å vente litt til. så snart de sitter greit nok i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå