Gå til innhold

Noen som kan litt om hageblomster her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor sinkbalje, den er nok 70X50 cm, oval. Hvilke blomster bør jeg ha i den, og hverodan skal jeg organisere det? hengeblomster ytterst? symmetri? høye i midten? har en fermside og en bakside?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på et bra hagesenter og ta med baljen, så får du hjelp til å plukke ut sommerblomster som passer.

Skrevet

jo, har prøvd, men på Plantasjen her i tromsø så jobber det kun potte sure kjærringer som ikke gidder å prøve å hjelpe en gang. De ser en gang på meg og bare svarer at man kan ha hva som helst i de... joda.. men vil jo ha hjelp å plukke ut blomster.

(de andre hagesentrene her er svindyre i forhold...)

Skrevet

Margeritter, stemorsblomster...

Skrevet

Du må i alle fall bore litt hol i den, så overskuddsvatn får renne ut:) eit par cm opp på sidene, og ha lecakuler opp til dette punktet.

Lobelia(blå, kantlobelia har mest blomster), bacoba(kvit) er fine hengeblomster. Der er så mange å velge i, men du bør tenke farge, og kva som står til husfargen du har og din eigen smak:) Eg likar veldig godt orange blomster, framfor rosa osv. Men dette er jo personlig smak. Tenk litt på kva for fargar du vil ha, og leit etter blomster utfrå det. Dei treng vel ikkje vere så høge.

Du kan jo også velge vintergrønt i tillegg til nokre sesongblomster. Då har du litt glede av det heile året, og du kan få litt høgde på det:)

Skrevet

Borre hull i den samt ha lecakuler som drenerer vekk veske fra baljen/stampen.

Ville ha hatt kantlobelia rundt, stemor, margeritter, evighetsblomst, ringblomst, tagettes ja det du liker og synes er pent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...