*<3..Zen..<3* Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Min lege sier at jeg kan ta paracet om det skulle bli nødvendig. Kunne ikke ta noe annet smertestillende . (migrene og sånn) Men en annen veninne fikk derimot beskjed om at hun skulle ta ibux og ikke paracet! Hva er riktig ?? Noen som vet ?
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Jeg har også fått beskjed både hos lege og jordmor om kun å ta paracet, ikke ibux. Er også det jeg har lest rundtomkring. Men hva som er riktig, det vet jeg jo ikke sikkert.
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Paracet er det jeg fikk beskjed av min lege, IKKE ibux.
ltn :) Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 ja man skal bare ta paracet og ikke ibux, jeg har fått hørt det fra legen,jm og sivigersøster som er sykepleier.
trollmor & trollungene Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Står på pakka om det kan tas av gravide og ammende. Paracet kan du trygt ta. Er du usikker gå inn på felleskatalogen.no, der finner du alt du lurer på om ulike medikamenter.
:*lillefru*:har født*: Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Har hørt at man IKKE skal bruke ibux under graviditet. Paracet er ok, men alt med måte.
Endelig-mamma Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Ibux inneholder acetylcalisylsyre (eller hvordan det nå staves) som er skadelig for fosteret. Paracel derimot går helt fint
Nagilimia Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Slå opp i felleskatalogen! http://www.felleskatalogen.no/ Ibux skal ikke brukes!! Paracet er helt ok. Er selv forkjøla og det blir en paracet om dagen for å holde feberen vekk. For det er ikke bra for den lille om vi blir altfor varme (over 39 grader).
Nupsi Mcnugget Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Paracet kan du trygt ta men ibux skal man visst holde seg unna, hvertfall 3.trimester står det på pakken. Når jeg har spurt legen min så har de alltid sagt at paracet er trygt å ta, så dropp ibuxen for å være på den sikre siden og les på pakningen til ibux og se hva det står.....Men best med paracet uansett.
Trollkatt Skrevet 30. juni 2008 #10 Skrevet 30. juni 2008 Står jo i pakningsvedlegget til Ibux at man ikke skal ta det under graviditet. Merkelig at venninna di fikk beskjed om å ta det.
sivanneg Skrevet 30. juni 2008 #11 Skrevet 30. juni 2008 "Reseptfrie legemidler som inneholder ibuprofen og naproksen er ikke annbefalt å bruke under svangerskapet fordi det kan være fare for fosterskader. Istede er det anbefalt å bruke et preparat som inneholder paracetamol om man trenger febernedsettende eller smertestillende. " altså, ibux inneholder ibuprofen, så det annbefales paracet=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå