Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lege sier at jeg kan ta paracet om det skulle bli nødvendig. Kunne ikke ta noe annet smertestillende . (migrene og sånn)

Men en annen veninne fikk derimot beskjed om at hun skulle ta ibux og ikke paracet!

 

Hva er riktig ?? Noen som vet ?

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått beskjed både hos lege og jordmor om kun å ta paracet, ikke ibux.

Er også det jeg har lest rundtomkring.

Men hva som er riktig, det vet jeg jo ikke sikkert.

Skrevet

Paracet er det jeg fikk beskjed av min lege, IKKE ibux. :)

Skrevet

ja man skal bare ta paracet og ikke ibux, jeg har fått hørt det fra legen,jm og sivigersøster som er sykepleier.

Skrevet

Står på pakka om det kan tas av gravide og ammende. Paracet kan du trygt ta. Er du usikker gå inn på felleskatalogen.no, der finner du alt du lurer på om ulike medikamenter.

Skrevet

Har hørt at man IKKE skal bruke ibux under graviditet. Paracet er ok, men alt med måte.

Skrevet

Ibux inneholder acetylcalisylsyre (eller hvordan det nå staves) som er skadelig for fosteret. Paracel derimot går helt fint :)

Skrevet

Slå opp i felleskatalogen!

 

http://www.felleskatalogen.no/

 

Ibux skal ikke brukes!!

 

Paracet er helt ok. Er selv forkjøla og det blir en paracet om dagen for å holde feberen vekk. For det er ikke bra for den lille om vi blir altfor varme :) (over 39 grader).

Skrevet

Paracet kan du trygt ta men ibux skal man visst holde seg unna, hvertfall 3.trimester står det på pakken. Når jeg har spurt legen min så har de alltid sagt at paracet er trygt å ta, så dropp ibuxen for å være på den sikre siden og les på pakningen til ibux og se hva det står.....Men best med paracet uansett.

Skrevet

Står jo i pakningsvedlegget til Ibux at man ikke skal ta det under graviditet. Merkelig at venninna di fikk beskjed om å ta det.

Skrevet

"Reseptfrie legemidler som inneholder ibuprofen og naproksen er ikke annbefalt å bruke under svangerskapet fordi det kan være fare for fosterskader. Istede er det anbefalt å bruke et preparat som inneholder paracetamol om man trenger febernedsettende eller smertestillende. "

 

altså, ibux inneholder ibuprofen, så det annbefales paracet=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...