Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 17 dager siden, å har et litet problem på buksefronten.

Gravidebukserne er for store å sklir stadig ned (men de gjorde de oxo da jeg var gravid), å det er bare et par vanlige bukser som jeg hadde fra før som passer meg nå, men de er strech-olabukser.

Har noen fler slike bukser men de vil ikke helt passe enda...

Har mistet mesteparten av det jeg gikk opp under svangerskapet, men litt er igjen, speciellt den grøtete deigen som jeg kaller magen.

Nå som det har vart regnete å småkallt ute har jeg ikke velat ta på meg shortsene eller kjoler som jeg vet passer, mye oxo for benen har tatt litt stryk av svangerskapet...

Jeg får ikke gått av meg noe særlig, for det virker som lilljenta lider litt av kolikk, eller noe sånnt, så da blir det ikke så mye utegåing for oss, mer tramping i gangen på nattetid, å masse soving på dagen.

Alt om klestips og baby tips mottas med takknemmlighet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Här går det mest i thights faktiskt. Brukar det fortfarande, fast mini är 7 mån... väldigt mjukt o behagligt faktiskt:) Har nästan bara gått i thigts nu i över ett år.... fast jag har gått både upp och ner i störelse då, hehe men det är ju lite positivt :)

Skrevet

Kom deg til en osteopat fort som fy!

Hjalp som bare rakkern her i hus. Ble veldig grinete og sint, sov også veldig dårlig de 3-4 første dagene etter vi hadde vært der.Var der bare 2 ganger og veslemor var ille, det sa han også, men etter det ble hun superlykkelig og sov godt på nettene.

Er blitt ille med soving igjen nå, men det er det at hun trenger mer mat.

Ville også ha prøvd å flytte henne ut av rommet deres hvis hun ligger der.. bare sånn noen meter av gangen. Lillejenta vår sov mye bedre når hun kom ut i ganga og etter hvert inn på eget rom.

stressa også med klær men det ordna seg etterhvert, ville ikke ha kjøpt så mye nytt hvertfall, hvis du ammer så kommer du nok til å miste noen kilo.

Gikk rundt i tights (ikke så veldig stramme i bomull) med ei lang t-shorte over i noen mnd.

Masse lykke til med babyen:)

Klem

Skrevet

i starten gikk jeg med gravid-buksene mine. hadde kjøpt noen joggebukser også på Vero Moda som jeg brukte mye i månedene etter fødselen. etter et par mnd fikk jeg på meg de gamle buksene=) vill jubel da!=P

kjøpte forøvrig et par bukser som er altfor store nå. men kjekke å ha da jeg passet dem. kjøpte dem på H&M, er jo billig der.

ellers er det som andre nevner, kjekt med tights=) under kjole, under shorts for den saks skyld=)

også er det jo mye tunikaer å få kjøpt, som kan skjule en "deigete" mage..:P

Skrevet

Hallo :-)

Når det gjelder barn med kolikk, så ville jeg tatt meg en tur til osteopat som ei annen her nevner. Jeg tok med jenta mi til osteopat pga magesmerter, og hun ble HELT fin etter 4 behandlinger. Behandlingen gikk ut på en slags massasje/løse opp spenninger i mage og nakke, pluss at de satte akupunktur på henne. Så osteopat kan jeg anbefale på det varmeste!

Ang. klær så har Cubus masse flotte topper som er litt "kjoleaktig" mtp lengde, og at de er løse og ledige fra livet og ned. Masse flotte sommerfarger, og veldig lette og gode plagg! Skjuler både det ene og det andre ;-) Tights anbefales også - de har flotte tights med blondekant nederst på benet på B-young, Bik Bok og Cubus. Noen går til knærne, andre går helt ned til ankelen. Kombinerer du tights med store, luftige topper, så ser du fin ut samtidig som du får skjult magen og div. I tillegg er det ikke klær som strammer og føles ubehagelig :-)

Skrevet

kolikk- PRØV MINIFOMDRÅPER. Kjøpes på apoteket. Hjalp umiddelbart på vesla vår. lykketil.

Skrevet

Jeg bruker av og til gravidbuksene mine, bare at jeg bretter ned strikken. Bruker også tights mye under kjoler og skjørt, liker å dekke til bena litt. Liker ikke så mange av buksene jeg hadde fra før jeg ble gravid lenger, så bruker bare et par av dem. Ellers har jeg kjøpt en kjempegod litt baggy bukse på Vero Moda som jeg elsker å bruke når jeg går tur. Nå som jeg er mamma har jeg blitt mer avslappet i klesveien. Deilig å bare gå med det jeg liker uten å tenke på at det skal passe på sommerjobben og at det må være varmt nok til å sitte i aircondition-iskaldt kontor hele sommeren.

Skrevet

Vi gikk til kiropraktor med vår lille kveitebolle allerede da hun var to uker, det hjalp umiddelbart. Kiropraktoern sa at barn som hadde hatt tøffe fødsler(tang/vakum/langdryge) eller der mor hadde hatt låsning/løsning i svangerskapet ofte hadde luftproblemer.

Så det viktigste, klær! ;-)

Gikk mye i korte (dvs litt nedpå hoftene) tunikaer fra cubus til dongeribuksene mine, for å skjule "deig-lovhandels'ene". Korte kjoler og lange tunikaer til tights.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...