Hilsen Aud Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Sliter veldig med å få medisin i han som er 10 mnd. Skal ha flytende antibiotika m appelsinsmak 3 ggr daglig. På tross av appelsinsmaken så smaker dette fælt, og han vil ikke ha. Jeg har prøvd å blande det med mat, men fortsatt ikke åpning på munnen... Noen som har noen geniale tips?
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Har du prøvd å bruke sprøyte? (i munnen altså, hehe)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Min er bare 4 mnd. Får det i sprøyte. Dytter det bare inn....Fælefæle mamma. Men det er for hans beste:=) når får han en annen type med aprikos smak...namnam,han digger den;=)
Hilsen Aud Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2008 ja, har prøvd med doseringssprøyten, men han spytter det bare ut igjen. en gang sprøytet jeg nok litt vel hardt inn i munnen og han spydde opp både antibiotika og kvelds. Dakar....
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Huff, nei da vet jeg ikke. Ingen andre som har noen gode råd?
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 Ja, jeg leste et innlegg tidligere her (du kan jo søke litt), der det var ei som foreslo å ta en smokk (kan kanskje bruke flasketut også). Sprøyte medisinen inni ved å lage et hull (oppe ved enden) og sette et hull nederst i smokken og så suger babyen det ut. Noen hadde visst sett en slik ferdig løsning på apoteket også...! Men det er vel kanskje en forutsetning at babyen tar smokk da kanskje.. vet ikke.. er vel uansett verdt et forsøk?
lille me og mine Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Bruk sprøyte, men sprut inn SMÅ mengder om gangen. da er det ikke nok væske til at det kan skubbes ut igjen! Funker her, men tar jeg litt for mye så kommer det ut igjen ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå