Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #1 Skrevet 28. juni 2008 Hvorfor er noen så utrolig hysteriske om dette med å nyte alkohol når barn er tilstedet? MED MÅTE klart...............det er ikke FULL jeg snakker om slik at alle hønsehodene ikke tar feil her!! Hva er galt med det og hva tror man vil skje hvis barn ser foreldre nyter alkohol til maten? Hva skjer hvis barn holdes langt borte fra synsvinkelen omkring alkohol? Hvorfor så hysterisk ved å ikke klare å ta seg en kos når barn er tilstedet..?
Laybik Skrevet 28. juni 2008 #2 Skrevet 28. juni 2008 Tror ikke det er så mange som reagerer på om man tar seg en øl eller et glass vin selv om barna er tilstede. Det er vel når foreldrene drikker seg brisen/full folk synes er upassende. Det er det hvertfall for min del...
Gjest Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Det trenger ikke være hysteri selv om man ikke drikker med barna tilstede. For oss er det mest avslappende å ta et glass vin etter at barna er i seng, så da gjør vi det sånn. Jeg tror ikke det er noe galt i å gjøre det med barn tilstede heller, men mengdene må være ytterst små. Det er skremmende for barn å merke at foreldrene endrer atferd, og det kan man gjøre selv om man ikke drikker seg full.
Gjest -<<- Skrevet 28. juni 2008 #4 Skrevet 28. juni 2008 Hvorfor noen er hysteriske finnes det sikkert mange årsaker til. As for the rest; barn arver gjerne sine foreldres drikkemønster. Det er jo også slik at barn gjerne mener foreldrene forandrer personlighet ved alkoholinntak og reagerer negativt på dette, lenge før foreldrene selv mener de gjør det.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #5 Skrevet 28. juni 2008 Der er nok mange grunner, slik pila sier. Noen kan faktisk forandre personlighet selv ved tanken på alkohol(min eks, f eks). Og det er nok slik personlighetsforandring unger kan reagere på. Og det har ikke alltid med mengden alkohol å gjøre. Jeg kan ta meg noen øl, og likevel være som vanlig når jeg snakker med ungene. Dette vet jeg de oppfatter sånn, utfra samtalen. Jeg får høre det dersom jeg er fnisete(har tenåring). Jeg drikker meg dog aldri full/beruset med ungene i nærheten. Det er også dette med å lære ungene rette/gode drikkevaner. Eksempelets makt er stor. Da er det faktisk bedre å vise god og fornuftig omgang med alkohol, og ikke noe i nærheten av flatfylle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå